Av det intrycket jag fått är väl Nikkilä mer tänkt som en defensiv pjäs? Han kanske kan komma in och göra något enstaka byte i PP, men jag tror det är nyttigare att han är i BP där Hampus verkar vara den enda fastställda backen. Nu är det ju inget problem för backarna uthållighetsmässigt, och speciellt inte för Junland, men jag gillar ändå att ta hänsyn till det när jag gör laguppställningar så i det fallet går både Junland och Holös in i BP-formationerna. Därefter ser det ut så här:
PP1:
Gordon Ljungh
Törna Little
Berglund
PP2:
Kärki Palve
Costmar Pasic
Lindroth/Lundmark
Första PP-femmans spelare är givna i spelformen, medan den andra femman är mer experimenterade. Jag tänker mig att det kan vara en bra chans för Costmar och Pasic att känna på en ny nivå. Sedan vet jag ej om det funkar att de spelar i samma formation och då får man helt enkelt sära på dem eller ersätta en av dem (med t.ex. Junland) om de inte är riktigt redo än.
Lindroth känner jag behöver revansch för andra halvan av fjolåret och cementera sin plats som point i PP. Vi vet redan att han har ett vasst skott, men det utnyttjades alldeles för lite under föregående säsong så jag skulle gilla om Bert gav honom en ny chans. Alternativt kan Lundmark spela där som han gjorde en del gånger under säsongen, även om jag tyckte att han var lite slarvig så är han fortfarande ung och utvecklingsbar och jag tycker att han passar bättre i PP än i BP för tillfället.