Är inte den mest nyanserade, men här är min tolkning av utgående kontrakt.
Förläng EJ:
Almen Bibic (lägger av?)
Anton Björkman (Håller inte måttet för SHL hockey, kanske kan skapa en OK karriär i HA)
Eddie Larsson (Spelat upp sig sen han blev av med Kapten-ansvaret, biter oss i röven gör extremt bra ifrån sig i Malmö som han ryktas till)
Robin Johansson (Håller ej måttet)
Nichlas Hardt (Gråten i halsen, kanske kan hamna på förläng om Pajen får honom för en riktigt billig peng)
Joe Whitney (Spelat upp sig efter extra träningen, producerar bra brevid Little, men risken är att han kommer tillbaka från Amerikat småfet igen.)
Förläng:
Sam Lofquist (Börjat blomma ut rejält, verkar stortrivas, kan med rätt coachning och lite fokus på defensiven i sommar bli våran bästa back.)
Adam Ginning (Ser rejält bättre ut sen JVM, stabil och stark i BP, potentialen finns)
Adam Helewka (Är väll den jag är mest osäker på, har ett hockey-IQ som behövs, känner 50/50, blir inte superglad om de förlänger, gråter inte om han sticker)
Olle Lycksell (extremt hög högsta nivå, men låg lägsta.. Blixtrar till var 5e match och gör något magiskt, med träning kanske det sänks till var annan match?)
Jaakko Rissanen (Given i mina ögon. General i PP och som varje kommentator tjatar om "är den som ska styra upp spelet och agera dirigent)
Borde funderas över:
Frycklund (Något lär ha slagit snett med Mikael. Ser inte sämre ut än Robin när han är på isen, jobbar hårt längst sargen. Lär nog vilja bryta själv)
Pettersson (Är i laget->skadas->blir utlånad->är sjuk väldigt länge, oklart om Bert verkligen vill ha kvar honom)