Anonymous6 Tycker inte JG vinner matcher åt oss som andra målvakter - typ Furch som var fenomenal. Samtidigt är det ju inte aktuellt att värva en alltför dyr andrakeeper. Ser hellre att vi byter ut JG också om jag ska vara ärlig.
Lukkinen [mention]Ghoul[/mention], håller delvis med dig. JG hade dock en period förra säsongen där det var han som vann matcherna åt oss. Dock, sett över en större del av säsongen samt över fler säsonger har det varit på tok för lite av den varan för en så dyr målvakt. JGs prestation över tid har varit för dålig sett till lönen och jag håller med dig om att han på tok för sällan varit tungan på vågen i vår favör när det gäller att vinna matcher.
Stople in Skönt att läsa att Örebro blir av med Mathias Bromé. Han ska tydligen till NHL. Nu får vi hoppas att pajen släpper en bomb med en extra bra spetsspelare snart. Det börjar kittla lite i hockytarmen nu. Ingen sport alls att titta på i dessa coronatider.
Barry_Carlisle https://www.nhl.com/oilers/news/release-oilers-sign-filip-berglund-to-entry-level-contract/c-316794354?tid=277567784
Lukkinen Aja, vi behåller honom ett år iaf! När betalas utbildningsbidraget ut? Det är när han drar över va? I så fall borde det vara en riktigt bra deal för oss med en fjärdedel av den pengen för en säsong. Då borde han vara rätt billig för oss.
serbenz [mention]Lukkinen[/mention] Är ganska säker på att det sker när kontraktet skrivs. Så vi får ingen ersättning för Berglund utan allt går till Skellefteå. Rätta mig gärna om jag har fel, men det låter mest rimligt.
Ndur serbenz wrote @[raderad] Är ganska säker på att det sker när kontraktet skrivs. Så vi får ingen ersättning för Berglund utan allt går till Skellefteå. Rätta mig gärna om jag har fel, men det låter mest rimligt. Stämmer.
Lukkinen Äsch då. Aja, vi har iaf en bra back en säsong. Till 21/22 får vi ersätta med Forsling istället.
East Om det nu blir Lundström, ogillar det starkt men okej jag kan på ett sätt förstå hur man kanske tänker. Corona pandemin. Ställer till det för alla lag och man får tänka om kring ekonomin. Gustavsson bryter inte, sitter på ett dyrt kontrakt. Finns ingen logik i att ha 2 dyra målvakter. Ingen av våra lovande målvakter underifrån är redo att ta steget upp än. Säg att Lundström får 1 år vilket innebär att vi inför nästa säsong sitter i en bra sits, båda målvakternas kontrakt går ut och skulle vi ha problem i februari så är det inte allt för dyrt att ta in något bättre och bryta de sista 2 månaderna med befintliga.
Kolle42 exile82 wrote https://twitter.com/LHChockey/status/1256515369935810560?s=09 Calof eller dylikt, snälla.
Sprallig_pojke Niklas.H wrote Vart kan du läsa att det är Markus Ljungh? De med säsongskort fick se det redan 11.30 på mailen!
MrWikozz Niklas.H wrote Vart kan du läsa att det är Markus Ljungh? Folk med säsongskort fick ett mejl vid kl 11.30
Rob Wow, Ljungh... Ja, sett till offensivt bidragande backar och centrar inför denna säsong jämfört med förra är fan som natt och dag. Hatten av Pajen! Palve Ljungh Rissanen Pettersson Im fine with that... 8)