DeBruyne wrote
@[raderad]
Karlström/frycklund/hultström för att nämna några. Rädd för att ginning/lundmark också ligger illa till.
Men vi släpper detta nu, jag respekterar att du/ni härinne ser det på ett annat sätt. Förmodlingen är det bara jag som är grinig och tycker vi går i samma spår år efter år och att jag helt enkelt börjat tappa det enorma intresse man kännde för ett par år sedan
Ja, det är ok att tycka olika. Men det där stämde helt enkelt inte.
Karlström och Frycklund är som bekant inte från de egna leden. Misslyckade värvningar kommer alltid att ske. Karlström fick chansen, kanske inte i de främsta linorna..men har var ung. Gjorde inte direkt succe i Växjö heller, men tog ett kliv. Frycklund något "missahandlad" i LHC hittills. Men det här är inget typiskt LHC. Det är "business as usual". kommer alltid att ske. I HV, i FBK, i frölunda. Hos oss. Spelare som inte passar in. Hamnar i onåd hos tränare, osv.
Hultström konkurrerades inte ut av utländska spelare. Han lirade ordinarie i flera säsonger men tog inte klivet. Det händer. Efter det har flertalet egna produkter klivit in, tagit plats och vissa har till och med dragit vidare till NHL. Inte fy skam.
Under de säsonger Hultström lirade i LHC hade vi ena säsongen 7 (!!) backar från de egna leden och den andra 8 (!!). Utkonkurrerad av utländks aspelar? Skulle inte tro det.