När jag sitter och skissar (ja jag sitter med blyertspenna och kollegieblock från Akadeimibokhandeln) på potentiella kedjor inför nästa säsong slås jag av hur många svårplacerade spelare det finns.
Är Törna en spelare för en producerande kedja med mycket offensiv zontid?
Är Kärki en spelare som ska riskera att hamna i en fjärdekedja? (Sett många såna uppställningar här i forumet). Undrar vad han själv ser sig som med tanke på den produktion han visat att han har i sig. Är det otänkbart att han hamnar som ett komplement i en toppkedja?
Kan man äntligen hitta en roll till Frycklund? Upp till honom antar jag.
Costmar & Pasic. Hur gör man plats? I ett system som kanske gynnar spelare som Jimmy och Hardt mer. Är man inte tillräckligt bra för att vara spets så måste man kunna döda utvisningar och slaviskt ligga i skottlinje.
Vilken Gordon är det som kommer tillbaka? Ska han in i en toppkedja? Redan förra säsongen pratade han i media om att han inte var dummare än att han insåg att han kanske inte längre var överst i hierarkin bland högerforwards (nämnde Sörensen då bland annat).
————-
Sen ser jag också framför mig hur man gör en riktigt stark Silly Season (Sanny utropar i expressen att Linköping minsann värvat bäst i hela serien)....och sen slutar det med att hela säsongen ställs in. Den känslan.
Men det händer ju inte. Eller....