Ska vi bli vassare nästa säsong måste vi ha in spets (obviously). Då tänker jag att det inte finns utrymme för en förlängning för en spelare som Whitney, trots att han lyft sig massor. Gordon går in på sin ordinarie plats med Little och Rissanen istället. Tänker lite i dessa banor:
- Köpa loss spelare är dyrt. Detta bör därför undvikas så långt som möjligt
- Rissanen är en bra center. Så honom vill jag ha kvar. Vill dock ha in en riktig spetscenter över Rissanen i hierarkin
- Iom Rissanen kvar kan vi behålla 41 - 28 - 13 intakt, vilket vi vet funkar produktionsmässigt och de kan pga kontinuitet leverera från match 1
- Spets måste in, Whitney ut - hans ersättare in i första
- Costmar skulle må bra av en säsong i HA så han efter det direkt kan ta en större, mer rätt roll för oss. Vill inte se honom i en fjärde bara för att prompt ha honom i truppen redan nästa säsong
- Utifrån vad jag sett av Pasic i HA anser inte jag att han är redo för SHL än. En säsong till i HA för honom
NY1 - NY2 - NY3
Little - Rissanen - Gordon
Lycksell - Frycklund - Törnqvist
Kärki - Danne P -NY4
Jimmy
NY1-3 ska vara spets. Sammanlagda slagstyrkan av formationen måste kunna matcha 41 - 28 - 13 i leverans. Gärna två högerskyttar då det är tunt med sådana över lag bland forwards. Det ger oss mer möjligheter.
NY4 ska vara rejäl hockeyarbetare, inte nödvändigtvis juniorer men gärna en yngre utvecklingsbar spelare.