Skulle inte Adam Pettersson vara en realistisk och nyttig värvning? Om man skulle välja att låna ut Costmar till allsvenskan (vilket jag helst inte ser) hoppas jag att man gör så för att förstärka centersidan (utöver Costmars egna utveckling). Frycklund har i mina ögon mer att bevisa innan han är med i det snacket.
Adam Pettersson har utgående med Skellefteå efter en halvdan säsong där yngre centrar som Wingerli och Linus Lindström haft en imponerande utveckling. Plus att dom har värvat in Jonathan Johnson som är garanterad en stor roll. En omstart i en ny stad med en bekant tränare känns inte orimligt. Han är nog inte helt gratis och det är ingen poängspruta, men jag tror det skulle vara en viktig pjäs för framförallt defensiven.
Little-Norman-Calof
Pasic-Rissanen-Gordon
Adam Tambellini/Fredrik Forsberg/Nick Olesen-Pettersson-Törna
Kärki-Danne-Jimmy
Frycklund, Hardt/billig bredd med bra defensiv
Även fast jag anser att tre spetsforwards egentligen måste in så känns det inte speciellt realistiskt. Komplettera istället med en poängstark gubbe från allsvenskan och ge denne chansen fullt ut för en gångs skull. Forsberg borde Pajen ha stenkoll på efter Pasics säsong i Karlskoga. Passar han in i systemet? En rejäl chansning med Pasic i en andralina men vad har man att förlora? Det finns uppbackning i form av Kärki och Frycklund om det skulle låsa sig. Jag har gärna kvar Hardt men tror han är för dyr för en fjärde/extraspelare. En annan Skellefteåbekanting i Sebastian Ohlsson kanske?