MagnuM https://www.hockeynews.se/articles/13740/ Helt okej genomgång och håller med skribenten om det mesta som tas upp. Känns det ändå inte som att vi andas lite framtidstro igen efter höstens totala mörker?! // MagnuM
Lukkinen Hur ser en tunn marknad ut? Ungefär så här skulle jag tro! :lol: https://twitter.com/MrMadhawk/status/1242059051464351744?s=20 Dessutom står det på Frölundas egna hemsida att de för fortsatta diskussioner om förlängning med David Printz. Deras backlinje ser på förhand ut att ha två riktiga sänken med andra ord.
Anonymous6 Lukkinen wrote Hur ser en tunn marknad ut? Ungefär så här skulle jag tro! :lol: Kan inget annat än hålla med: DEN VAR OVÄNTAD! Är inte helt insatt men jag antar att spelare som ska lämna har fått besked från LHC i de så kallade "exitsamtalen"?
Hockeytröjan Haha vad ska Frölunda ha Jens Olsson till? Hans lön måste väl då också vara så pass låg att den går att likställa med en rookielön? Om jag förstått silly-lockdownen rätt..
Lukkinen Hockeytröjan wrote Haha vad ska Frölunda ha Jens Olsson till? Hans lön måste väl då också vara så pass låg att den går att likställa med en rookielön? Om jag förstått silly-lockdownen rätt.. Kollade på Frölundas intervju med Jens och då lät det som att det varit klart sedan efter nyår någon gång. Än mer obegripligt...
P22 Nu presenteras 3 nyförvärv för Luleå. Eddie Larsson och Viktor berglund och till sist Linus klasen. Tycker det är riktigt kul att han har kommit hem nu , bra för SHL. Ska bli intressant och se om han håller tempot en 34årig.
Hockeytröjan Ahh okej, då behöver han inte vara så billig då nödvändigtvis. Ja, jag förstår ingenting. Den här värvningen känns lika otippad som att vi knyckte åt oss Filip Berglund, fast tvärtom då.
Ndur Hockeytröjan wrote Haha vad ska Frölunda ha Jens Olsson till? Hans lön måste väl då också vara så pass låg att den går att likställa med en rookielön? Om jag förstått silly-lockdownen rätt.. Det räcker nog med att kontraktet var påskrivet och klart innan transferrestriktionen infördes. Och apropå själva värvningen känns den ju ganska lik deras värvning av David Printz förra säsongen. Kan säkert vara nyttigt att ha en "lagpappa" och stabil pjäs i försvaret som man vet vad man får av och som föregår med gott exempel på träning.
BringBackMullen Ndur wrote Hockeytröjan wrote Haha vad ska Frölunda ha Jens Olsson till? Hans lön måste väl då också vara så pass låg att den går att likställa med en rookielön? Om jag förstått silly-lockdownen rätt.. Det räcker nog med att kontraktet var påskrivet och klart innan transferrestriktionen infördes. Och apropå själva värvningen känns den ju ganska lik deras värvning av David Printz förra säsongen. Kan säkert vara nyttigt att ha en "lagpappa" och stabil pjäs i försvaret som man vet vad man får av och som föregår med gott exempel på träning. -20 på 29 matcher i finska ligan... Måste vara någon form av rekord? Känns inte som en värvning ett topplag gör, på två år dessutom..
Lukkinen Ville de ta in en "pappa" i truppen borde ju inte Rahimi vara helt hopplös att få in. Tror han har väldigt mycket mer hockey kvar i sig än tex Jens Olsson (och Printz).
Lukkinen alfie wrote Klasen och Bulan känns ju som en kulturkrock deluxe. Hoppas det skiter sig där :mrgreen: Klasen och Bulan står och spyr på varandra, Eddie står bredvid och skrattar åt det 🙂
serbenz Victor Brattström signar en säsong med KooKoo i finska ligan. Synd, hade gärna sett honom som ersättare till JJ.
LaumannBingo Hörde i madhawk & sannys podd att man inte får förlänga med spelare heller. Vad innebär det för t.ex. Ginning & Lundh? :roll:
Rpezon Berget8 wrote Hörde i madhawk & sannys podd att man inte får förlänga med spelare heller. Vad innebär det för t.ex. Ginning & Lundh? :roll: Pajen säger i Corren att man ska prata ned Ginning närmsta dagarna men inget är klart. Han säger även att han räknar med både Peppe och JG till nästa säsong. Även Frycklund kommenterar nästa säsong och är helt inställd på LHC.
Rob Berget8 wrote Hörde i madhawk & sannys podd att man inte får förlänga med spelare heller. Vad innebär det för t.ex. Ginning & Lundh? :roll: Fortfarande tillåtet att förhandla rookiekontrakt (18-21 år), hoppas man binder upp både Ginning & Kreü till kommande säsong inom kort.
Rpezon Även Costmar och Lyckåsen kommer troligtvis erbjudas rookiekontrakt där en eller båda kan komma att lånas ut på samma sätt som Pasic.
MrWikozz Rpezon wrote Berget8 wrote Hörde i madhawk & sannys podd att man inte får förlänga med spelare heller. Vad innebär det för t.ex. Ginning & Lundh? :roll: Pajen säger i Corren att man ska prata ned Ginning närmsta dagarna men inget är klart. Han säger även att han räknar med både Peppe och JG till nästa säsong. Även Frycklund kommenterar nästa säsong och är helt inställd på LHC. Hoppas att man förhandlat ner Peppes kontrakt markant isf.
Tumstocken MrWikozz wrote Rpezon wrote Berget8 wrote Hörde i madhawk & sannys podd att man inte får förlänga med spelare heller. Vad innebär det för t.ex. Ginning & Lundh? :roll: Pajen säger i Corren att man ska prata ned Ginning närmsta dagarna men inget är klart. Han säger även att han räknar med både Peppe och JG till nästa säsong. Även Frycklund kommenterar nästa säsong och är helt inställd på LHC. Hoppas att man förhandlat ner Peppes kontrakt markant isf. Har en känsla av att Peppe kommer explodera nästa säsong, göra 35poäng typ, och sedan kommer vi vilja ha kvar han men han går till DIF 🙂
MrWikozz Tumstocken wrote MrWikozz wrote Rpezon wrote Pajen säger i Corren att man ska prata ned Ginning närmsta dagarna men inget är klart. Han säger även att han räknar med både Peppe och JG till nästa säsong. Även Frycklund kommenterar nästa säsong och är helt inställd på LHC. Hoppas att man förhandlat ner Peppes kontrakt markant isf. Har en känsla av att Peppe kommer explodera nästa säsong, göra 35poäng typ, och sedan kommer vi vilja ha kvar han men han går till DIF 🙂 Mm , får hoppas att han led av ”KHL-sjukan” senare säsongen 🙂