Ndur wrote
Lukkinen wrote
@[raderad], intressant. Den kopplingen gjorde inte jag utifrån den texten. Något speciellt du tänker på?
@[raderad]: Han nämner INGENTING om Jonas och Jacob och nästa säsong. Det närmaste han kommer är:
"...Vi har redan kommit varandra mycket närmre och vi har börjat hitta varandra på ett annat sätt där vi kan komma fram till lösningar tillsammans. Det tror jag kommer vara en stor erfarenhet framöver, att verkligen få diskutera saker i lugn och ro utan att ha matcher med kniven mot strupen hela tiden."
Jag är rätt säker på att det är ledarstaben han pratar om. Och med två målvakter på kontrakt hade det varit den naturligaste saken i världen att säga något i stil med "jag tror stenhårt på Jonas och Jacob nästa säsong och ser fram emot att utvecklas tillsammans med dem". Men det gör han inte.
Det är ju inget bevis, men jag är nog beredd att sätta en månadslön på att vi inte går in i nästa säsong med samma målvaktspar som den här säsongen.
Hallå alla!
Det fetmarkerade avsnittet handlar om Jacob och Jonas. Innan det här citat står det följande i texten:
"Hur var det när du fick hoppa in mitt under förra säsongen?
– Det var speciellt såklart. Jag hade träffat både Jonas och Jacob innan, men jag kände dem inte på det sättet. Vi fick lära känna varandra ganska snabbt, men själva jobbet gick det ganska fort att komma in i.
Vad var den största utmaningen?
– Det blir ju framförallt att lära känna dem så att man vet vilka knappar man kan trycka på och det är något som man kanske bygger upp under försäsongen. Det var väl det som var den stora utmaningen."
Vidare står det senare i texten om ledarstaben:
"Hur känns det att fortsätta med det här tränarteamet?
– Det är väldigt inspirerande då hela ledarstaben här är fantastisk, jag lär mig något varje dag. Det är en hög kravställning på spelare och ledare som gör att man måste vara på tå hela tiden. Det är väldigt utvecklande för mig"
Om det inte tydligt framgick att det handlade om Jacob och Jonas i det citerade citatet ovan som @[raderad] nämner, så får jag lov att be om ursäkt och lova bättring framöver!
Sen vill jag gärna skicka med en passning till er härinne. Då många utav er känner mig eller är bekant på något sätt så skulle jag uppskatta om ni i fall som detta kan ställa frågan, istället för att skapa utrymme för ännu mer spekulation. Ja, jag vet att en del av supporterskapet handlar just om att spekulera och tolka olika saker, tro mig, jag gör det själv i egenskap av supporter till ett grön-vitt fotbollslag ca 20 mil norr om Linköping.
Ändock. Det är inte alla dagar som jag kan lusläsa Bullen (som för övrigt fortsätter att befästa sin position som hockeysveriges bästa forum) men ett sms/messenger-meddelande kan jag svara på ganska omgående. I värsta fall finns jag även på mail.
Nyheter tre dagar i rad. Vem vet, det kanske blir en fjärde i morgon?
Tack för mig!
/G