Kjellman Notera att Pajen säger att man ska ha spelare med rutin och med rätt karaktär. Ger mig knappast intrycket av att man värvar en 26-åring från AHL som är en gudabenådad sniper men som är lite av en chansning. Låter garanterat mer som en Tangradi eller någon annan som kan ta en puck med käken och pitcha in lite mål och poäng. Kanske övertolkar jag men blir aningen nervös för att vi fortsatt kommer sakna alldeles för mycket skills… Men visst, i bäst av 7 mot oskarshamn med en frisk little i laget är det nog kanske bättre att nöta ner dem än att försöka åka runt dem. Vad vet jag..
Sillen Kjellman Pajen säger att man ska ha spelare med rutin och med rätt karaktär. ….. och är tillgänglig med mycket kort varsel och intresserad åka till Sverige med en arbetsbeskrivning som går ut på att “bidra till fortsatt spel i SHL” Konstaterar som du gör “vad vet jag”… men det känns som att det inte finns ett ymnighetshorn att ösa ur för att hitta pärlor..
Bauer Hej lkpg! Vill du vara snäll och ta bort mitt konto. Har inget med hockeyn att göra idag. Enbart dumt av mig i min frustration över hur det ser ut, att registrera mig. Tack för din hjälp.
Sillen Bauer Nej, stanna kvar. Det är bara roligt med olika bakgrund, olika sätt uttrycka sig, olika referensramar. Du har ju varit väldigt aktiv ett tag och klart du ”har med hockeyn att göra". Jag uppskattar alla typer av inlägg.
East Läser på mrmadhawk och ser “Alexander Lavoie på väg tillbaka till Sverige”. Fick en klump innan jag såg att det var till Vita Hästen 🙂
MrWikozz Från Hockeynews KHL har omkring en månad kvar av grundserien och slutspelet ska starta den 2 mars. Redan nu står det klart att tre klubbar kommer att missa slutspelet Gagarin Cup och det är Neftechimik Nizjnekamsk, Kunlun och Dinamo Riga. Finns det några roliga där?
Cuba MrWikozz Man hade ju kunnat tänkas sig att Pajen har kontakter i Neftechimik Nizjnekamsk annars efter sina år i klubben men verkar mestadels ha ryssar i laget vilket väl i stort sätt aldrig funkat i SHL..
LaumannBingo Cuba Den enda som skulle kunna vara ens lite intressant är väl Libor Hudacek men känns verkligen inte som en spelare som räddar oss från kval
Cuba LaumannBingo Skulle nog mycket väl kunna vara en spelare av intresse då han tidigare spelat i SHL och känner ligan, verkar vara viktigt för pajen. Dock var väl han extremt loj i Örebro när dom gick dåligt och de avslutade hans kontrakt i förtid eller nått sånt vilket kanske talar emot att han har det som krävs och är rätt spelare för att spela i ett lag med motvind. Det enda vi vet är att vi inte vet hur Pajen tänker eller vad han har på gång.
Hockeytröjan Sjukt ändå.. i denna situation hade jag typ poppat en flaska champagne om vi landade Niklas Lundgren. Urdum skulle också vara ett tillskott. Vilka tider… 🙄
Kjellman Urbom känns inte särskilt spännande alls. Jag tycker han är väldigt överskattad även defensivt. Går mest bort sig och är ingen mästerlig fysisk närvaro heller. Med det sagt har jag inga bättre alternativ egentligen. Jag hade önskat en back som kan spela pp då alternativen inte är många varken bland backar eller forwards.
P22 Det behöver inte betyda nåt . Återse när dom kan spela igen . Syftar nog mer på kreu/Lundmark faller bort