Metallica wrote
Solid wrote
Apropå att bryta kontrakt. Jag har från början av förra säsongen inte kunnat bli av med känslan att vi inte kommer vinna matcher med JJ i mål. Är skrockfull och kan inte bli av med känslan. Tyvärr.
Kollar man hur få matcher vi vunnit med JJ i mål de två senaste säsongerna så handlar det nog om fakta snarare än bara en känsla tillochmed.
Nej, köper inte argumenten att JJ skulle kunna kliva fram som förstamålis ifall JG försvinner. Inte om vi ska vinna FLER matcher än tidigare och lämna ingenmansland-träsket.
In med Enroth och Myrenberg.
Enig! Sen Jake kom tillbaka har han gjort några fin fina insatser men han är alldeles för ojämn och varit det i alla säsonger. Jag har själv väntat på ett större genombrott hos honom, som inte skett.
Skulle JG försvinna anser även jag att en ny 1a måste in. Inte Enroth nödvändigtvis, men klass behövs. Däremot är jag kluven till att låta Jake ha andraspaden.
Får man möjligheten hade jag nog tittat mer på Myrenberg som andrakeeper. Klart yngre spelare med ev högre utvecklingspotential.
Angående Enroth. Skulle Örebro leta efter en klubb att ta över 3års kontraktet skulle Enroth ha en månadslön på ca 270k i månaden. Inte säker på om han är värd det.
Hur mycket tjänar JG nu?