Metallica wrote
Lukkinen wrote
Kom på en stor fördel med att ev få hit Enroth; han och Junland är strategiskt jätteviktiga spelare att kunna visa upp för andra spelare som väljer bland alla SHL-lag de kan tänkas vilja spela för. Lyckas man signa sådana spelare visar man som lag att man menar allvar och vill framåt. Bra för att kunna bryta det där moment 22 med att bra spelare väljer bort oss för att laget ser för klent ut för att kunna ha med något slutspel att göra. I tider som dessa när vi halkat ner i näringskedjan ska nog inte en sådan faktor underskattas.
Står valet mellan att ta in Enroth eller att behålla JG ett år till så är valet väldigt enkelt enligt mig.. Dags för en ny Jonas isåfall. Vi får en bättre och yngre förstamålvakt för ungefär samma peng med tanke på JG:s monsterkontrakt.
Håller med er båda, var först lite "nja" till Enroth, vilket kan ses från min posts tidigare.
Men detta ger möjligheten att släppa både JG och JJ. Vilket innebär att vi kan ta in Myrenberg igen. Då har vi en bättre set up av Ratuio/Högberg första säsongen. Där Högberg fick blomma ut rejält.
Enroth > Ratuio
Högberg = Myrenberg (NOTERA SETT FRÅN 2015s Högberg)
Där har vi en klar första målvakt som kommer kunna stå alla kniven mot strupen matcher, Myrenberg till en början mot nykomlingarna.
Sen så firar det upp nog en liten peng, då Myrenberg kommer vara billigare än Jacob, och troligen prestera liknande.
Är verkligen en no brainer i mina ögon.
Gällande Forwardsidan så är man alltid lika optimistisk, men frågan är.. Vad finns att ta in? Vågar man längta till Free Agency ens? Förra året gjorde man det och vi var tystare än en syslöjdssal på Hagbyskolan sent 2010-tal.