Ndur wrote
revoleddam wrote
DeBruyne wrote
Absolut inte , har gjort många fina matcher i år. Lundh , Dan, Jimmy, mfl är betydligt sämre.
Däremot har han gått ner sig rätt så rejält de senaste 7-8 matcherna.
Alla tre har väl gjort ganska dåligt ifrån sig, men Dan har varit skadad en längre tid så där tycker jag är lite orättvist än sålänge. Jimmy är troligen inte alls i närheten av samma peng som Törna, så sett till prestation/lön är det faktiskt Törna av dom tre jag hade bänkat direkt.
Fast ska man bänka spelare baserat på vad de tjänar? Det är väl lika irrelevant i matchsituation som hur gamla de är?
För mig är det å andra sidan extremt främmande att bänka Törnqvist öht. Visst, jag fattar att folk hade höga förväntningar på honom efter fjolårssäsongen - det hade jag också - men han har faktiskt inte alls haft samma roll här som han hade i Timrå ifjol. Då spelade han första PP och var inne 1 min varje gång, spelade i avgörande situationer och spelade i snitt två minuter mer per match än han gjort den här säsongen.
Som sagt, jag hade trott och hoppats på mer offensiv produktion från Törnqvist, men jag tycker att han presterat bra rent spelmässigt sett över säsongen, och sitter på bra mycket intressantare egenskaper än typ 5-10 andra i den här truppen. Dessutom spelat i LHC sen han var 15 och något av en kulturbärare vid det här laget.
Nae, egentligen inte. Utan den bör baseras på formen.
Jag formulerade mig väldigt dåligt.
Men det jag menar är, har man presterat för vad du är värvad för, så är personen ifråga förmodligen värd pengarna.
Är prestationen sämre än förväntat är man förmodligen inte värd pengarna.
Vad ska man göra med en sådan spelare om inte bänka?
Jag säger inte att Lundh inte har varit en av de sämre i årets LHC, för det har han, det håller jag med om.
Men man ska komma ihåg att man gett Törna chansen två gånger innan. Det är väl egentligen det jag irriterar mig på.
Detta är tredje gången han får chansen och jag tycker han är på samma nivå som första gången han kom upp från j20.
Det är väl inte Henkes fel egentligen, utan snarare LHCs som signar 3 år med en ganska mellanmjölkspelare i kombination med resten av alla halvlyckade värvningar.