Ett mycket bra förslag hockeytröjan, jag tycker absolut att man ska betala för att läsa tidningar. Önskar dock att Corren delade upp det lite. Jag vill väldigt gärna läsa sporten men det känns för dyrt idag.

Jag gillar iden som diskuteras här om att inte dela artiklar men att man iaf kan sammanfatta när det är något viktigt.

Sakic wrote

Corren sporten, 39kr/månad. Det hade varit optimalt!

Riktigt bra idé!

Nils wrote

Periodvis så har jag prenumererat på vår lokaltidning när ekonomin har tillåtit och jag har fått ett bra erbjudande de senaste 30 åren. Så jag har prenumererat sammanlagt på Corren i cirka 15 av de 30 åren. Under 2019 så prenumererade jag på Corren i 10 av de 12 månaderna när jag föredrar en papperstidning istället för en digital variant.

För att läsa en tidning på nätet ger inte samma goa känsla som att ha en papperstidning framför ögonen när man käkar frukost.

Det har väl inte med diskussionen om man sålde huvudsakligen nyheterna i papperstidning förut. Det kan ju inte vara mitt fel om tidningsutgivarna inte gör en sådan attraktiv produkt som människor tycker att det är lönt att lägga pengar på, om den är för dyr eller om tidningarna är för dåliga får någon annan analysera,

Att man förut sålde mer papperstidningar ÄR hela diskussionen. Folk köper inte papperstidningen i samma utsträckning när du får allt gratis på nätet. Det är därför du nu får betala för nättidningen. Allt fler läser på nätet och går över till digitalt helt och hållet.

Prenumererar du på papperstidningen har du dessutom tidningen på nätet inkluderat.

--

jonas67 och Sakic har goda poänger. Nättidningarna borde erbjudas för köp i olika former, som lösnummer, per artikel eller enbart delar av tidningen som exempelvis sporten.

Att köpa lösnummer på Corren kostar 20 Kr så klart som fan att de inte säljer så många lösnummer, så tidningsdöden har med priset på tidningarna och inte på nätet. Det är fortfarande inte samma sak att läsa en tidning på nätet än att kunna bläddra i tidningen vid köksbordet och på rygg i soffan.

Sedan skyller ju tidningsutgivarna på nätet av samma gamla argument som de gjorde med nedladdning av musik. Men när de säljer annonser så räknar man på ett helt annat sätt, då läses varje exempel av flera personer och på så sätt når upplagan flera människor än vad TS-upplagan visar. Det är priset och innehållet som gör att folk köper produkten eller ej, inget annat.

Om några skulle få läsa LHC-artiklar gratis här på bullen spelar ingen roll för hur många prenumerationer som säljs, det är ingen här som skulle prenumerera eller ej vare sig artiklarna finns här eller ej.

Själv kommer jag att prenumerera igen på min lokaltidning när ekonomin tillåter och jag får ett gott erbjudande.

Nils wrote

Att köpa lösnummer på Corren kostar 20 Kr så klart som fan att de inte säljer så många lösnummer, så tidningsdöden har med priset på tidningarna och inte på nätet. Det är fortfarande inte samma sak att läsa en tidning på nätet än att kunna bläddra i tidningen vid köksbordet och på rygg i soffan.

Håller inte med alls.

Tillgänglighet och enkelhet. Nyheter när du vill. Det är vad folk vill ha.

Som många har varit inne på så vore det bästa enligt mig att vi i regel inte konstant klipper in kompletta artiklar direkt efter att Corren har publicerat någonting.. Utan snarare att man helt enkelt istället skriver kortfattat vad man har läst eller på sin höjd citerar en liten del av artikeln för att kunna diskutera det.

Vill man kunna läsa fritt och ha ständig tillgång till information om skador, värvningar, uppsnack, reportage m. m. så får man helt enkelt skaffa en prenumeration.

Man förutsätter på samma sätt att folk pyntar för sina egna C More-konton vid varje match. Antar att det inte är tillåtet att länka livestreams med bortamatcher i HD-kvalitet här inne så att ens nätvänner ska slippa betala 399:- för C Mores sportpaket?

Har full förståelse för att många inte vill eller ens har råd att betala en hundralapp i månaden för att läsa enstaka artiklar. Men av egen erfarenhet tog det väldigt lång tid att skaffa ett abonnemang just för att jag undermedvetet visste att det Corren publicerar ändå kommer hamna här eller på FB förr eller senare. Men för mig är det tveklöst värt att sponsra en lokaltidning som dagligen skriver saker om det enda ishockeylaget jag följer. Man får lite mer insikt i laget än från de totalt intetsägande spelarintervjuerna som publiceras på LHC:s egen hemsida tillexempel. Ska Corren kumna fortsätta med det behöver de givetvis få in pengar också.

6 dagar senare

Nu har jag tecknat ett abbonemang för 109kr/månad. Känns faktiskt värt.

East wrote

Nu har jag tecknat ett abbonemang för 109kr/månad. Känns faktiskt värt.

Grattis.

Haha ja tack. Det var inte så jag menade riktigt ?

5 dagar senare

Robin Johansson i Corren - ”ärligt talat har jag varit rätt usel”

Skönt med självinsikt iaf :lol: