Som många har varit inne på så vore det bästa enligt mig att vi i regel inte konstant klipper in kompletta artiklar direkt efter att Corren har publicerat någonting.. Utan snarare att man helt enkelt istället skriver kortfattat vad man har läst eller på sin höjd citerar en liten del av artikeln för att kunna diskutera det.
Vill man kunna läsa fritt och ha ständig tillgång till information om skador, värvningar, uppsnack, reportage m. m. så får man helt enkelt skaffa en prenumeration.
Man förutsätter på samma sätt att folk pyntar för sina egna C More-konton vid varje match. Antar att det inte är tillåtet att länka livestreams med bortamatcher i HD-kvalitet här inne så att ens nätvänner ska slippa betala 399:- för C Mores sportpaket?
Har full förståelse för att många inte vill eller ens har råd att betala en hundralapp i månaden för att läsa enstaka artiklar. Men av egen erfarenhet tog det väldigt lång tid att skaffa ett abonnemang just för att jag undermedvetet visste att det Corren publicerar ändå kommer hamna här eller på FB förr eller senare. Men för mig är det tveklöst värt att sponsra en lokaltidning som dagligen skriver saker om det enda ishockeylaget jag följer. Man får lite mer insikt i laget än från de totalt intetsägande spelarintervjuerna som publiceras på LHC:s egen hemsida tillexempel. Ska Corren kumna fortsätta med det behöver de givetvis få in pengar också.