Ni kanske såg Hans Abrahamssons artikel i Aftonbladet om att Brynäs lagt ca 10 miljoner kronor på sparkade tränare/ledare senaste 5 åren. Det är mycket pengar som skulle kunna ha används till annat.
Redan under försäsongen så var det många av oss som tyckte att LHCs trupp såg väldigt svag ut och jag funderar över hur mycket pengar som LHC just nu lägger på spelare/ledare som inte längre finns tillgängliga för LHC av olika anledningar.
Vad jag tänker som anledningar är att de t.ex. blivit sparkade, är långtidsskadade, bytt klubb men där LHC fortfarande betalar hela eller en del av lönen. Jag är alltså inte ute efter att skapa en lista över de senaste 5 åren så som Hans Abrahamssons gjorde för Brynäs utan jag skulle vilja veta vad LHC betalar just nu.
Jag börjar med att lista namn på personer, ni får gärna fylla på med namn och eventuellt lön (exakta siffror är inte viktigt). Vad jag menar med långtidsskadade spelare är spelare som inte förväntats att spela mer denna säsong och är ersatta av andra spelare.
Sparkad:
Tommy Jonsson
Långtidsskadad:
Almen Bibic
Mattias Bäckman?
Anton Björkman?
Bytt klubb:
Nick Sörensen?
Ett '?' efter namnet indikerar att jag är osäker. Tror vi att Mattias Bäckman och Anton Björkman kommer att spela något mer denna säsong? När det gäller Nick Sörensen så vet jag inte om Rögle tog över hela hans kontrakt rakt av eller om LHC fortfarande betalar en del av lönen.
Jag kan just nu inte komma på fler än dessa jag listat ovan, vilket är ganska bra för det tyder väl på att LHC inte lägger så mycket pengar detta. Om ni kommer på fler så fyll på.
PS. Någon som vet hur det är med Almen Bibic och hjärnskakningsproblematiken? Hur allvarligt är det med honom. Efter att ha läst intervjuerna med Frasse så inser man att det inte är lätt att ta sig tillbaka till ett vanligt liv.