Kommentatorn: En bra bortamatch säger Johan Tornberg, Vad tycker du om er insats?
Bert: Nej en bra bortamatch vinner man, så är det bara. Jag tycker vi sätter oss i ett bra läge i dom två första perioderna. Färjestad kanske kommer ut och sätter lite högre press på oss i sista perioden. Då tycker jag att vi slutar åka skridskor, vi gör inte riktigt det som är framgångsrikt i dom två första perioderna och dom får för långa stunder i vår zon och dom är ett skickligt lag. Dom är ju fan ett all star team i anfallszon… Vi spelar dom ju i händerna…
Tornberg: Jag förstår att du är besviken Bert, men om tittar på det från vår sida så håller jag med om att ni blir lite passiva i sista perioden och tillbakadragna, en del skulle jag säga att det blir en mental aspekt att 'vi vill inte förlora den här matchen, vi drar oss tillbaka lite grann' plus att dom kommer in och blir lite vassare i allting dom gör. Men i övrigt tycker jag ni ser otroligt bra ut första 40 minuterna. Att Färjestad kommer i sista det förstår jag. Jag förstår besvikelsen men jag tror… kan det finnas en mental aspekt när pucken släpps efter 40 minuter?
Bert: Ja men det vet ju du också att den mentala aspekten är ju där hela tiden. Speciellt när alla i hela jävla hockeysverige pratar om att vi inte kan hålla en ledning, så det är klart att det sätter sig nånstans i bakhuvudet. Vi måste ju komma igenom det. Det är inget snack om saken. Att hantera pressen det är nånting vi håller på att lär oss. Jag är helt övertygad om det, jag är obotlig optimist där. Vi har ett spel som bär långa stunder i den här matchen och som i så många andra matcher, och så har vi en hel del spelare som blir lite återhållsamma under press. Det är en mänsklig faktor men vi kan ju liksom inte be om hjälp utan det är vi som ska ta oss ur det.
Kommentatorn: Men vad är det man kan göra då? För du är inne på det vi pratar om allihopa, den där tredje perioden, och det är ju ett problem för er. Vad är det man kan göra för att det inte ska bli krampaktigt i dom där tredje perioderna?
Bert: Ja men våga spela. Det handlar om att laget hjälper varandra, manar på varandra ute på isen så att man hör sina egna lagpolare så att man inte tror att man är ensam där ute. Jag tror nästan att det är det som händer. Man ser bara en massa gröna spelare istället för att kolla efter sina vita. Jag har varit där, jag är säker på att Johan har varit där, det är många som spelat hockey som varit där när man helt plötsligt inte ser sina lagkamrater. Vi ska komma ur det. Jag är helt övertygad.
Kommentatorn: Femte raka förlusten och upprörda supportrar efter förra förlustmatchen. Vad har du att säga till LHC-supportrarna som sitter och kollar på det här nu?
Bert: … jag tycker att dom visar att dom bryr sig… verkligen. Dom vill ha svar på sina frågor och det visar ett engagemang. Vi kommer svara på frågorna det är inte mer än så. Sen att hota folk är inte rätt sak… och vad jag hört så är det ingen som gjort det heller, utan jag tycker att det förstoras ganska mycket. Vi har en väldigt hängiven fans-skara och dom vill lika mycket som vi vinna hockeymatcher.