Sanningen som vi alla känt till har kommit ikapp. Det här laget har på tok för dåliga spelare. Bert kan ju inte ju inte hoppa in själv och visa hur man slår en passning på tre meter.
Det finns INGET lag i SHL som har sämre passningsspel än LHC. Både i anfallsszon och i försvar. Jag har inte sett mycket från allsvenskan men jag har svårt att tro att något lag har sämre speluppfattning generellt. Det är chanspassningar gång på gång på gång...
Hewleka, vad hållar han på med... Kan han överhuvudtaget hantera pucken i fart? Törnqvist åker upp med lite snygga dragningar för att sen ge bort pucken som vanligt. Inget lag ger bort pucken så enkelt och billigt som LHC. Det finns INGET samspel.
Men det sämsta av allt är nog glidandet. Man glider in i situationerna utan att ta full fart och kommer alltid 2 sek för sent. Så JÄVLA sega. Vilket innebär att spelaren med puck inte har en chans att få hjälp för man är spridda som långsamma höstlöv på helt fel ställe...
Ok, skriver detta i viss frustration men faktum kvarstår. Detta är det sämsta spel vi sett under tiden i SHL/elitserien. Men tanke på hur det ser ut undrar man om det kommer bli någon mer seger denna säsong. Hoppas jag har fel.
Hur trodde man man att det skulle gå när man försvagade förra årets trupp? Derek Roy, Chad Billins kom tillbaka!!!