Jag har varit rätt positiv den här säsongen när andra har tvivlat. Särskilt i början då vi förlorade allt och folk hade panik och ville sparka allt och alla och värva allt som rörde sig. Premissen har hela tiden varit att förändring tar tid. Att vi skulle spela dåligt och förlora mycket i början med ett blekt lag och allt nytt med tränare, spelsystem etc var ju ganska givet.
Trots att vi har ökat poängsnittet sen den dåliga starten är det nu jag börjar bli orolig på riktigt eftersom vi faktiskt inte spelar bättre än början av säsongen eller ser tydligare linjer i spelet. Pajen har klivit in och pumpat in pengar i nya spelare och Bert har 20 matcher + träningsmatcher i ryggen nu och det ser faktiskt värre ut än i de första matcherna för säsongen. Vi vann 4 raka men var spelmässigt det sämre laget i samtliga 4. laguttagningarna är helt oförklarliga och vi får heller inte några förklaringar och som vanligt ställer inte Bergsten några obekväma frågor.
Så länge man ser någon form av positiv utveckling gör det mig ingenting att vi inte tar oss till slutspel i år. Det har jag räknat med från dag ett. Men just nu är jag orolig över att vi är ett sämre lag än när vi började säsongen. DET är betydligt jobbigare att tänka på.