Jag spinner vidare på litegrann av det alfie skrev om tidigare. Jag brukar inte heller gå in på forumet så mycket efter förluster, speciellt inte efter de riktiga plumparna. Möjligen lugnare trådar som den om juniorerna. Försöker undvika all media där jag kan komma i kontakt med resultatet. Nån form av självbevarelsedrift antar jag. Efter åren här inne har man också lärt sig att det är dödfött att starta en diskussion kort efter match. Och så ska det nog vara också.
Jag har respekt för att folk hanterar motgångar och frustration på olika sätt, och jag tror väl generellt att man ska akta sig för att berätta hur andra borde hantera just detta. Det är nog den viktigaste meningen jag skriver i det här inlägget.
Det jag ändå tycker är så jävla konstigt är hur man kan spy skit och hån i varje inlägg. En del personer går väldigt hårt åt spelare och föreningen, men kan sen följa upp det dagen efter med mer nyanserade inlägg eller inlägg där man trots allt ser att en kärlek till Cluben lyser igenom. Det kan vara att man går igång på ett nyförvärv, lägger upp en bild på nåt nytt från shoppen eller vad som helst, något neutralt som tyder på att man gjort en form av mänsklig restart av sig själv.
Men sen finns det de som måste hata föreningen. Jag kan inte tolka det på nåt annat sätt. Ideliga småhån i varje inlägg och efter en förlust nån form av ”Haha-vad var det jag sa” – mentalitet.
Liksom, jaha? Vad vann du? Ytterligare sorg och smärta åt Cluben. Laget man påstår sig tycka om.
Varför skriver man? Det måste ju vara pisstråkigt att hänga i forumet. Men ännu tråkigare att följa laget. Varför titta på matcherna? Är man anställd av HV eller Hästen? Jag tittar på kommentarer ibland och verkligen det enda jag tänker är: ”Vad gör du här?”
Känner man inte hopp om framtiden så kan man kanske inte trolla fram det och låtsas att man gör det här i forumet. Att tro och hoppas leder inte till förändringar (om det nu är det man vill se), men är det inte mänskligt att på nåt sätt starta om sig själv från dag till dag och ta nya tag? För att man tycker om föreningen. Det överdrivs enormt mycket och reaktionerna är av sån art att jag på allvar inte förstår hur dessa människor hanterar andra vardagsproblem i livet.
Vi visste ju att det skulle bli en jobbig säsong, och nu är det kanske lite värre än väntat så här i inledningen, men det är ju inte långt upp rent poängmässigt.
Tippar 3-3 ikväll.