Gillade det jag såg av Lundmark. Måste bara lära sig agera snabbare i PP så kan han bli riktigt vass!
Djurgården - Linköping, 14/9 18:00
Över 60 minuter inte särskilt nära. Lite oroväckande tendenser från förgående säsong då man dels helt tappar spelet ju längre matchen lider och mer eller mindre blir bombarderade med skott.
Inget snack om att Lundmark gör det bra men någonstans har han ett enormt ansvar att dra genom att få positionen som ledande back offensivt. Ganska säker på att ett SHL-lag bör ha en bättre spelare än Lundmark på den positionen.
Vill SHL få bort huvudtacklingar bör man kanske börja döma för det också. Jättehärligt med offensiva tacklingar men den armbågen av Hedman är inte vacker. Bara sätta Grewe på läktaren för Dif. Mer eller mindre ett övertänt barn som har för många huvudtacklingar i sig på en säsong.
Sörensen inte tillräckligt bra för SHL? Hög nivå på SHL i så fall.
Nyförvärven uttryckte sig iallafall positivt på ett eller annat sätt, speciellt Frycklund. Kändes som att matchen vände lite efter att han tvingades utgå, den kedjan fungerade inte alls efter det. Tyvärr är det de förväntade spelarna (Gordon, Sebbe, Eddie etc.) som ställer till det och som fortsatt drar ner laget.
Hatten av!
Hade noll förväntningar inför matchen.
Tycker att man öppnar starkt. Driver på med bra tempo och skapar en del målchanser. Håller upp bra i egen zon (förutom Eddie såklart) och transporterar puck bra. Sen efter 3-2 tappar man momenten helt och kommer inte upp.
Gol-dijf är tippade favoriter att vinna SM-guld. Perspektiv på det.
bloodandashes wroteHatten av!
Hade noll förväntningar inför matchen.
Tycker att man öppnar starkt. Driver på med bra tempo och skapar en del målchanser. Håller upp bra i egen zon (förutom Eddie såklart) och transporterar puck bra. Sen efter 3-2 tappar man momenten helt och kommer inte upp.Gol-dijf är tippade favoriter att vinna SM-guld. Perspektiv på det.
Exakt vad jag tycker, men jag kom inte på hur jag skulle skriva så skriver såhär istället: +1
Vi gjorde två bra perioder och vi var i ledning två gånger i matchen, så det vart nästan en godkänd premiär av denna säsong mot ett lag som tippat ska bli guldvinnare och serievinnare. Jag tycker inte att Djurgården visade upp att de skulle vara det ledande laget i SHL i kväll, eller så var det vi som gjorde dem dåliga. Skit det samma nu får vi spotta i händerna och ta nya tag på Tisdag.
Nähä. Om man skulle surfa in på HV:s forum en sväng.
Personligen tycker jag det är intressant att titta på hur snittet vi här i forumet tippat oss själva i tabellen och hur vi tippat Djurgården. Med det i beaktning så är det inte något att jaga upp sig för att vi förlorade ikväll.
Med det som grund tycker jag vi gjorde en bra match, det fanns många bra intentioner och mycket bra att ta med sig i en vidareutveckling av spelet. Tredje var mindre bra och mycket behöver fortsätta att utvecklas i spelet för att vi ska nå målet med slutspel. Totalt är jag ändå nöjd med premiären,det finns något att bygga vidare på.
Trots det är jag alltid missnöjd och extremt sur efter en förlust, måste alltid låta det gå ett tag innan jag uttrycker åsikter eller försöker vara social med omgivningen
Det är inte ofta de senaste åren som jag tycker att vi haft Djurgården under press i deras zon uppe på Hovet på ett sätt så att de fått slänga iväg puckar för att vi kommer i våg efter våg. I våra bästa stunder (så länge man orkade?) gjorde vi det idag, och det var uppfriskande att se.
Djurgårdens styrka tycker jag annars är deras backar som bidrar till att skapa ett sånt jävla tryck in mot mål från blålinjen i offensiv zon. Så fort Hultström skjuter så känns det ju totalt livsfarligt.
Ingen perfekt start på säsongen men en start jag kan leva med, precis som många andra redan varit inne på. Nu vill man ha hemmapremiär (och seger).
Med tanke på mina förväntningar, Godkänt. Snudd på Väl Godkänt!
Det blir tufft på tisdag dock, Brynäs såg riktigt fina ut mot Frölunda. Bättre än DIF som inte alls imponerade!
Sopat Grewe spelade alltså hela 33 sekunder, kom in toksatsar med sin tackling och plockar bort en spelare för matchen. Gnällde väl dessutom när han fick sin två, äckel!
Om det där räknas som en late hit denna säsong blir det tacklingsfritt i SHL. Jag kan dock se andra problem med tacklingen.
Säger inte att det betyder något, det är vad det är, men lite komiskt är det allt att Brodecki och Trkulja hänger varsin balja direkt och att Karlström lirar tredjecenter i ett mycket bättre lag än Cluben :lol:
Kanske målar fan på väggen nu men med tanke på smällen mot Örebro och den där landningen, hur illa kan det vara? Borta månader?
Eller är jag orimligt nojig?
Surt med förlust såklart, men en sak som jag tycker är befriande och faktiskt jävligt nytt i clubben, är att tränaren så öppet ger betyget ”icke godkänt”. Tidigare har det alltid alltid ALLTID hymlats efter förluster. ”Bra arbetsinsats, nära att vända, en låååång process, hockey är svårt osv...”. Bert är rak, lyfter fram saker som var bra men sammanfattar att totalt sett en icke godkänd insats. Det är egentligen helt absurt att det är nåt nytt, men så här ärligt har det inte låtit sen Janne chefade.
.... wroteSurt med förlust såklart, men en sak som jag tycker är befriande och faktiskt jävligt nytt i clubben, är att tränaren så öppet ger betyget ”icke godkänt”. Tidigare har det alltid alltid ALLTID hymlats efter förluster. ”Bra arbetsinsats, nära att vända, en låååång process, hockey är svårt osv...”. Bert är rak, lyfter fram saker som var bra men sammanfattar att totalt sett en icke godkänd insats. Det är egentligen helt absurt att det är nåt nytt, men så här ärligt har det inte låtit sen Janne chefade.
Nu har vi spelat en tävlingsmatch, samma sak sades om Tangnes exempelvis när han var ny. Det kommer ju en punkt där ett förlorande lags ledare helt enkelt inte kan stå på press efter press och säga hur uselt allt egentligen är. Vore ju konstigt om det inte fanns en taktik bakom det, spelartruppen sitter redan i båten och då kan man inte som representant sänka självförtroende och press ännu mer. Samma sak mot sponsorer, går inte att visa hur stukad man egentligen är och tappa trovärdighet.
Å andra sidan så är min känsla givetvis att Bert Robertsson om någon kommer vara så ärlig han "kan" vara om det skulle börja blåsa rejält under säsongen.