Det ser oväntat bra ut tycker jag!

Bra boxplay och vid 5-5 försöker vi spela aggressivt, kaxigt och ta full fart mot mål när tillfälle ges. Vår förstacenter gör första målet och Monstret är alert i målet.

När jag nu jinxat sönder matchen så avslutar jag med ett försök till antijinx, Filip & Eddie kommer även denna säsong bli mina hackkycklingar.

Satashi' wrote

Inte den första offensiva filmningen för djurgården den här matchen. Bara en har renderat till utvisning, dock. Rätt sorgligt att se från den föreningen som stoltserar med att man aldrig klagar på domaren, aldrig filmar osv.

Strandberg flög som en jäkla vante in i sargen bär Ginning markerade närvaro, pinsamt att se.

Underbart Lund - Little - Rissanen, viktigt!

Höll på att ställa till det där när Gustavsson tappa klubban, ska det vara så jäkla svårt att lösa sådana situationer utan att man håller på att sätta sig i skiten? Vet inte vem som bara gav bort pucken i våran zon istället för att rensa bort rejält. Som tur var löste Sebbe det hela och fick ut pucken.

Har Little nånsin lagt ner detta jobb i defensiven innan? sliter som ett djur åt båda hållen

Grewe... Den grabben har noll känsla kring tacklingar.

edenbrah wrote

Har Little nånsin lagt ner detta jobb i defensiven innan? sliter som ett djur åt båda hållen

Jo, det tycker jag att han har innan.

Sjuk jävla tackling av grew! Frycklund markerad av två apor redan och han kommer in som tredje med en så våldsam tackling. Hade kunnat slira riktigt illa.

Då är den där j...la Grewe igång igen. Stäng av föralltid

Borde vara matchstraff, tacklingen är mot huvudet! Fegt av domaren att bara ta en tvåa!

Grewe saknar totalt omdöme. 18 år och redan en stor fara för motståndarnas hälsa... Vad tjänar han på att tackla där?

Härligt!

Patetiskt att ringa på det!

Helvete vad bra! Spikrakt mot mål med två gubbar!

SÅJA!

Frycklund fick ju en smäll mot huvudet under försäongen också, och fick vila. Illa.

Jocke_L wrote

SÅJA!

Frycklund fick ju en smäll mot huvudet under försäongen också, och fick vila. Illa.

Var väl samma jävla dåre som proppade honom då?

Lukkinen wrote

Var väl samma jävla dåre som proppade honom då?

Grewe delade säkert ut någon fuling då, men Frycklund fick huvudsmällen mot Örebro.

Se där! En riktig jävla nolla gör sitt livs första mål mot oss. Har det någonsin hänt förr?

Tycker det ser bra ut än så länge. Man tar sig ut ur zonen oftast ganska snabbt. 2 pass så är man ute. Även en del snurr i anfallszon. Kul! Tyvärr besitter vi samma egenskaper som tidigare. Ser laget bra ut, är vår målvakt sämre... Tråkigt, men det är ju inte slut än.

Whitney tappar puck i mittzonen och lökar med hemjobbet. Han ser ut som vanligt.

Bra insats överlag i övrigt. Blir en väldigt tuff tredjeperiod dock.

Borde inte monstret haft andra? Såg lite för lätt ut.

Mycket bättre spel i andra perioden!!