Då var vi nästan där! Ett par dagar kvar till årets premiär. Laget ser ut som det gör och det är bara att tro på det så gott det bara går.
Jag vet att man/vi/jag bör erkänna oss själva som ett bottenlag och därmed vara nöjda med att slippa kvala i år. Jag försöker pränta in det i skallen, men ska villigt erkänna att det går sådär. Hjärnan förstår såklart situationen men hjärtat vill att Bert-satsningen ska bära slutspelsfrukt direkt. Det skulle betyda så otroligt mycket för intresset och den kommande satsningen. Men.. klarar vi oss från kval men missar slutspel hoppas jag och tror att de allra flesta köper detta mellanår för vad det är.
Det är ändå sport vi pratar om. Trots avsaknaden av en toppcenter är det absolut inte omöjligt att ”göra en Malmö” och med relativt begränsad trupp få ihop en lagmaskin och överraska.
Avslutande optimistiska nycklar för att detta kan bli en kul säsong:
Bert. Får han till en hårt jobbande lagmaskin tillsammans med att spelidén sitter som handen i handsken kommer åtminstone jag bli lockad till Saaben.
Monstret. Kan få chansen att visa sina kvaliteter över tid om vi lyckas få till ett stabilare försvar.
Holös, Bäckman, Hampus, Mylläri, Max, Ginning, Lundmark, Björkman. Inte speciellt flashigt men det finns inga milsdjupa dalar som vi hade förra året i Gunnarsson som käkade massor istid. Så jävligt var det.
Olle, Sörensen, Frycklund, Rissanen, Törna, Jimmy, Whitney, Gordon. Vi har jävligt skralt med garanterad forwardspets (Little, Peppe) men vi har ett hoper med glaset halvfullt/halvtomt-spelare. Alla ovanstående har potential att vara toppkedjematerial. Chansen att samtliga dessa skulle toköverraska är väl förvisso minimal - men om vill man skruva upp optimismen inför premiären kan man leka med den tanken!
Det blev visst en inför premiär-krönika. Sorry!
På lördag hoppas jag så inåt helvete att man petar bort Filip från startuppställningen. Det håller inte. Gör man det kan man trolla ihop en riktig förstakedja + intressanta andra och tredje.
Typ:
Little - Rissanen - Lundh
Whitney - Frycklund - Sörensen
Olle - Jimmy - Törna
Sebbe - Robin - Gordon
(Costmar, Filip)
Mina tipp:
Hjärnan: 4-1
Hjärtat: 2-4 (sista i öppen kasse)