Innan matchen mot HV sa Pajen att man räknar med att samtliga spelare ska vara tillbaka efter uppehållet förutom Lundh som är ytterligare någon vecka bort.
Bäckman och Björkman är så klart borta också.
Fram till att Lundh är tillbaka:
Little - Rissanen - Gordon
Ottosson - Helewka - Whitney
Olle - Filip - Törna
Jimmy - Danne P - Frycklund
(Kärki)
Läktaren: Sebbe, Robin
Efter att Lundh är tillbaka:
Little - Rissanen - Gordon
Lundh - Helewka - Whitney
Olle - Filip - Törna
Jimmy - Danne P/Frycklund - Ottosson
(Danne/Frycklund, Kärki)
Läktaren: Sebbe, Robin + ett par av Dan, Kärki, Frycklund.
Vilken skillnad jämfört med ett gäng matcher när det knappt gick att tänka ihop en enda vettig kedja.
Nu har vi helt plötsligt en vass förstalina där både Rissanen och Gordon är som helt nya spelare. Little är Little som vanligt. Synd att Peppe blev skadad efter hans enda riktigt bra match där man såg att det fanns fin kemi med Helewka. Med dessa herrar petar vi in Whitney som har tokkört fys nu i några veckor. Bert ska tydligt elda på rejält där och Whitney ska enligt Pajen visa på riktigt fin vilja att utveckla fysen (bättra på flåset). Han köper sin individuella idiotfys och kostprogram till 100%.
Kommentarer om spelarna som jag anser är med i fighten om starttid med bättre skadeläge i truppen:
Filip - Är egentligen inget fan av Filip men kedjan tillsammans med Olle och Törna har fungerat jättebra. Jag röstar på att låta dessa lira vidare även om kedjan kanske har större potential med typ Helewka på centern där.
Ottosson - Jag gillar Axel. Riktigt rivig och orädd spelare. Jag tycker att han är värd fortsatt förtroende i någon kedja.
Jimmy - Stabil fjärdeforward trots poängmässigt tung höst. Given i fjärde tycker jag.
Frycklund - Där tycker jag mig se en fin hockeyspelare. Bra öga - hand. Ett poäng hittills är för dåligt.
Kärki - Där vill jag se mer innan jag kan placera honom riktigt. Uppsida för att han är en stor jävla pjäs vilket vi saknar.
Dan - Vilket skick kommer han att vara i nu efter långt skadeuppehåll? Matchtempot var ju lite hans svaghet redan innan skadan. Han är dock en väldigt klok center som definitivt kan styra upp vår fjärdelina, vilket behövs!
Sebbe - Är tyvärr vår sämsta forward tillsammans med Robin. Fjärdelinan förlorar ofta puck offensivt, blir tillbakapressade defensivt och är inte speciellt bra på att försvara sig då heller. Det måste bli läktaren även att det svider att skriva.
Robin - Samma kommentar som för Sebbe här ovan. Röstar för att bryta med Robin och ha kvar Kärki lite till för att se vad han går för. Mora kan säkert tänka sig att ta tillbaka Mora. Lär inte bli någon kostnad att tala om för oss.