Jag skulle vilja prova de här kedjorna nedanför. Tyvärr lär det inte bli aktuellt på ett tag eftersom Dan fortfarande inte är tillbaka och dessutom kommer behöva tid att spela ikapp. Men på sikt kanske!
Little - Dan P - Lycksell - Nyckeln här är att jag tror att Dan har mer spel i sig än att bara vara en fjärdecenter. Utstrålar dessutom karaktär och personlighet på isen som jag ibland saknar i laget. Broc och Olle är det skickligaste vi har i forwardsväg och båda är spelare som kan slå sin motståndare en mot en. Med den centern får de en väldigt tillåtande miljö att göra det de är bäst på, och Dans styrka i tekningscirkeln ökar chanserna till att få spela mycket med pucken/skapa chanser från tekningar i offensiv zon. Han kan dessutom med fördel placeras framför mål och har inte det behovet av att hela tiden ha pucken.
Axel - Rizz - Lundh - Av det jag sett hittills så passar Axels egenskaper nästan bättre på kanten. Här får han också chansen att vara den offensiva spelaren som han vill vara och som han visat att han kan vara i allsvenskan.
Jimmy - Frycklund - Törna - Två "åkare" på kanterna som inte har sin styrka i det statiska spelet, men som båda har en viss offensiv touch samtidigt som de är väldigt ansvarstagande. Micke kombinerar det hårda jobbet med skill, storlek och avighet i mitten. Den här kedjan tror jag skulle vara både jobbig och svår för motståndarna att spela mot. Mycket fart!
Sebbe - Robin - Gordon - Tre spelare som spelar med en stor portion stolthet. Mycket istid i BP på samtliga och något mindre istid i fem mot fem. Gordon höjer upp sin speltid med en del tjänstgöring i PP.
Jag ska ge Whitney att han offensivt faktiskt sett ganska okej ut i två matcher nu. Kanske rentav de bästa insatserna han gjort i Cluben. Kan han hålla i det? Problemet är att även om han gör sina poäng så är jag långt ifrån bekväm med hans insatser utan pucken och i egen zon. Konkurrerar i första hand med Axel i min uppställning, men för mig ser det trevligare ut med Axel där. Filip hamnar utanför.
Svagheter? Får inte in någon rightare i topp sex, och det är kanske inte optimalt.