Tyckte inte detta riktigt passade i någon tråd så jag startade en istället:
Jag var i Örebro med en kompis under måndagen för att äntligen få se Stanley Cup-bucklan, men det var riktigt dåligt skött måste jag säga.. Carl satt inne i ett tält som var avskiljt med avspärrningsstaket och dessa formade en inhägnad som figurerade som en entré till tältet. Det blev ingen köbildning utan folk började trycka på mot denna inhägnad, när det var dags för fotografering, så att en stor klunga formades. Det var endast två ordningsvakter på plats och båda dessa var i inhägnaden så ingen kunde riktigt hålla ordning på folket längst bak som tryckte på. Det hjälpte inte heller att de endast släppte in tio personer åt gången förbi staketen när det lätt skulle fått plats med minst tjugo personer där inne. Folk klämdes ju p.g.a. detta, luften blev sämre och då var det en äldre man som bad ordningsvakterna att få folket att backa, men det dröjde nästan tio minuter innan de tog en mikrofon och sade att folk skulle backa ett halvt steg! Det tog också runt tio minuter för varje "grupp" att bli klar och ordningsvakterna släppte såklart inte in fler under tiden. Det tog för lång tid så det blev tyvärr så att jag och kompisen var tvungna att dra oss för att hinna med tåget hem till Östergötland och då var klockan nästan 18, tiden när jippot på Stortorget skulle vara slut. Jag fick iallafall en del bilder och var ett par meter ifrån bucklan, men det är fortfarande surt då man gärna hade gått ett steg längre. Jag har inte varit med om dessa sorters presentationer tidigare, men det kan väl inte vara så här det sköts ändå? Det är en av de mest ikoniska troféerna inom sportvärlden som kanske aldrig kommer tillbaka till Örebro (iallafall inte på ett bra tag) och det hanteras alldeles för dåligt! Får väl hoppas på att Carolina vinner den kommande säsongen så att Forsling kan ta hit den och att en Örebroare aldrig vinner Stanley Cup förrän de får ordning på saker och ting där!
Vad hände annars?
Tja, kommunordföranden talade och han utbrast något i stil med att detta visade att det var ett stort hockeyintresse i stan och att det troligtvis skulle bli en ännu större uppslutning när Örebro skulle ta SM-guld om några år! Örebros tränare talade också och sade att laget var hungrigt och att han trodde på framgångar den här säsongen. Calle konstaterade dessutom, som vi redan vet, att Örebro är förstahandsvalet när han återvänder hem till Sverige. Bandet som spelade var dock bra (förutom när de sjöng en sång om Örebro då).