Sakic wrote
I övrigt - jäklar vad Ginning behöver ett par säsonger i HA! Nackdelen med att plocka juniorer direkt från J20 till SHL. Får liksom inte en rimlig chans att misslyckas och utvecklas under matcherna. Här kostar det på tok för mycket när man ska lära sig av sina misstag. Synd om grabben! Känns som en lågoddsare att han inte får förlängt pga insatserna den här säsongen och sedan blommar ut i annan lämplig klubb och blir en av alla de som besöker Saaben efter ett par år och sedvanligt gör 1+2 mot oss. Cred att han stod upp för sig själv igår!
En lågoddsare att han inte skulle få förlängt?
För det första så kommer han spela hos oss eller så hamnar han hos Lehigh Valley Phantoms om Philadelphia hellre ser han anpassa sig till spelet där borta.
Han har väl gjort en del kostsamma misstag, men återigen det är vad man får räkna med när det kommer till yngre killar. Även om han blandat och gett denna säsong så tycker jag han känns mer rejäl i spelet och tagit kliv.
I fjol hade han ca 11:30 min i snitt / match, varav ca 00:30 i BP / match (6:42 i BP per insläppt mål). 12 tacklingar och 12 blockade skott på 28 matcher. -7 (9-16).
I år har han ca 15:30 min i snitt / match, varav ca 1:30 i BP / match (19:57!!! i BP per insläppt mål). 36 tacklingar och 36 blockade skott på 40 matcher. -3 (19-22).