Ja det här var ju ett jävla fan. Ännu ett misslyckande att hålla ledningen i tredje.
Nu när jag lugnat ner mig lite tänker jag:
Vi måste kunna hålla uppe spelet lite även fast Mora jagar reducering.
Det är så typiskt för den här truppens misslyckande att det är just Wright som köper så jävla mycket korv på Moras 2-1 mål. Och lika mycket typiskt att det är Gunnarsson (kan ha fel där) som går bort sig när Moraspelaren går in på kassen och passar till 2-2. De här spelarna ska inte vara på isen alls, de ska inte vara med i truppen. Vi har hela säsongen haft en kombination av misslyckade värvningar i framförallt Wright och Gunnarsson, skador på flera nyckelspelare och ta mig fan alltid någon spelare avstängd. Det gör att vi alltid ställer ett för dåligt lag på isen. Spetsen finns där, men vi saknar vital spets för att göra laget komplett. Istället för den vitala spetsen får Wright och Gunnarsson istid. Spelare som kostar oss mål bakåt och saboterar för de duktiga killar vi har framåt. Byt ut de två mot två klasspelare. Då hade vi fått se ett topplag. Större skillnad än så är det inte.
Serien är så sjukt otroligt jämn. Vi vinner en sjukt stark seger mot SAIK senast. Timrå kniper poäng mot DIF på bortaplan idag. Jag brukar tippa hela SHL-omgången. Det är inte ovanligt att den rätta raden blir precis tvärtom mot vad jag tippat. Det är frustrerande för oss. Det är frustrerande för Djurgårdens fans som såklart ska ha tre poäng hemma mot Timrå. Alla (typ) fans får stå ut med detta den här sjukt jämna säsongen.
Ge inte upp nu!