Jag blev glatt överraskad när det stod klart att han äntligen tagit sig ifrån hålan i nedansiljan och ville nystarta i Clubens färger och hade faktiskt rätt höga förväntningar på den här killen från början. Om inte BÃ…G tar ut honom till någon av låtsasturneringarna är det inget annat än tjänstefel.
Jämförelsen med Tony är inte till fördel för någon av dem tycker jag. Tony är lika mycket mottagare och avslutare som passare medan Pajens styrka helt klart är mer som playmaker med mästerlig puckkontroll och ett smart och snabbt spelsinne snarare än en målgörare. (Ja, jag vet att han lyckats pyttsa in ett par.. 😉) Bra tek och tuffhet i närkamper gör honom närmast komplett som spelare. Dessutom har han en trevlig egenskap man sällan ser, han håller en hög nivå och sin jävlaranamma-inställning i byte efter byte och match efter match. Han är väldigt jämnpresterande och verkar inte lida av motivationsproblem som leder till att "alla" gör en dålig match ibland.
Nu ska jag inte skicka killen till skyarna alltför mycket, men om man tar det bästa ur Musse/Emmis och Tim/Tony men droppar lite pricksäkerhet och förmåga att ta vassa avslut får man Pajen. Eller om man så vill: En uppgraderad Torkki utan förmåga till psykbryt.
Kort och gott: En av våra mest kompletta spelare.