Kan köpa att man förlorar uppe i Skellefteå, men på det sättet?!
Seriöst, 1-0 målet är bland det sämsta jag sett i försvarsinsats någonsin. Vi har Billins, Gunnarsson & F.Karlsson där samtliga hamnar ner i hörnet och stirrar puckförare (3 på 1!). Man lyckas alltså låta Möller hamna helt ohotad i slottet samtidigt som en annan Skellefteåspelare kan parkera ohotad framför Gustavsson?!
Sen kom ju 2-0 efter att man spelat fast sig själva, trots att man dessförinnan kunde spela enkel sarg ut. Pucken studsar Skellefteås väg till max när det börjar med att Pettersson går in för att bryta och pucken får en hög bana mot Gustavsson som inte lyckas få iväg pucken.
3-0 såg jag någon klagade på Eddie, kan inte riktigt hålla med. Han håller sin gubbe och täcker passvägen när han samtidig försöker täcka upp för Alexander Karlsson som hamnar på efterkälken med sin gubbe.
Sen kom 4-0 som på beställning när man fick till ett slarvigt byte och en omställning mot sig. Där gav jag upp, två bedrövliga inledningar av perioderna.
Såg sen i efterhand att Pasic inte bara gjorde sitt första poäng, utan även lyckades näta. Kul!
Två anmälningar till disciplinnämnden, ingen Little.
Nya tag mot Malmö, förhoppningsvis är Bäckman tillbaka då. :roll: