Corren wroteVärvningen av Henrik Törnqvist är LHC:s tredje inför kommande säsong. Sedan tidigare har allsvenska duon Max Lindroth och Mikael Frycklund hämtats från Tingsryd respektive Västerås. Och mer nytt utlovas under påsken.
– Jag tror att många kommer att bli väldigt nöjda med nyheten som vi berättar om i morgon, säger kommunikationsansvarige Gustaf Pettersson.
Det där tycker jag låter intressant! Dessutom tycker jag INTE det låter som Hampus Larsson. Stabil back till trots tror jag inte Larsson väcker sådana känslor hos gemene man. Får jag gissar fritt (och drömma lite) handlar det om en toppcenter eller ytterligare en återvändare. Tänkbara kandidater:
- Gustav Forsling, knappast troligt dock. Lär fortsätta i NHL
- Klas Dahlbeck, möjligt att han är nöjd med guldet i KHL och känner sig tillräckligt nöjd där?
- Jonas Junland, vill vara med på resan med det "nya LHC" och hoppar av sitt sista år i Schweiz
- Jonas Ahnelöv, skadebekymmer till trots får han ändå ses som en toppback, Vi ska ha in en och han är ledig.
- Patrik Zackrisson, lite samma som med Junland. Mätt och vill hem?
Missförstå mig rätt, tycker Hapus Larsson vore en ypperlig värvning men jag tycker han rimmar lite illa med Gurras uttalande.
Edit
[mention]Hockeytröjan[/mention], din rackare! 😉
Edit 2
Skulle ju lika gärna kunna handla om en arenanyhet då, Dock tycker jag Corren vinklar det så det låter som en spelarvärvning som ska presenteras då.