alfie wrote
Sakic wrote
Och till statistikerna här inne så skulle jag gärna se 3-4 exempel på målvakter som har spelat i lag som slutar 12-14:e plats (eller 10-12) men som tillhört toppen av målvaktsligan. Inte målvakter som kommer in sista 10 matcherna utan som har stått en hel säsong. Tack på förhand! 🙂
Återigen - definera målvaktsligan? Räddningsprocent är ju delvis baserat på vilket försvar du har framför dig, precis som +/- är delvis baserat på vilka kedjekamrater du får spela med. Det finns annan statistik som tar hänsyn till att målvakter ställs inför olika lägen i olika grad.
EDIT: Dessutom är det lite av en kuggfråga eftersom ett lag inte kommer ligga i botten om målvakten ligger i toppen av alla statistikkategorier.
Hönan och ägget här va? Vad kom först. Det dåliga laget följt av en medioker målvaktsinsats eller en medioker målvaktsinsats följt av det dåliga laget? Ska jag tolka det som att du anser att vi hamnar där vi hamnar på grund av att JG helt enkelt är medioker?
Var hade du presterat bäst som målvakt btw? I ett topplag där du litar på att samtliga spelare kommer käka puck för dig eller i ett bottenlag där du inte vet var nästa indianpass kommer hamna?
Jag säger inte att han är någon världsmålvakt värd varenda dollares vi har. Jag försöker bara nyansera det hela lite. Har väldigt svårt att se att vi hade spelat i SHL i år om JJ hade stått hela säsongen. Det var ju inte laget som vann de där 10 första matcherna direkt.. Det var JG! Det är ju knappast JGs fel att vi de sista 20 matcherna i princip spenderade varje 3:e period i egen zon. Tycker han många gånger slog bättre förstapass och uppspel än vad många av backarna gjorde :lol: