alfie wrote
Absolut, men då får man se det som ett avstamp mot nåt nytt och be till gud att vi lyckas hålla oss kvar första året. Den enda spelaren i den uppställningen som är given offensiv spets är Little. Resten känns som osäkra kort.
Där har vi oron och utmaningen i den här forwardsillyn. Vi har MASSOR ytterforwards på kontrakt där det egentligen bara är Little som är självklar kvalitet som du skriver.
Att lösa bort Whitney och ta in Törnqvist tror jag förvisso är rätt väg att vandra. Med det sagt är det i rådande situation egentligen ingen drömvärvning. Det blir på ett sätt ytterligare en lovande spelare med potential precis som Olle, Brodecki, Sörensen, Södergran och även Pasic. Skillnaden är såklart att han har visat potentialen i en riktigt stark säsong i Timrå, men det är ingen given toppspelare.
Hur som helst vore det rätt att satsa på Törnqvist nu. Det är sådana vägval vi måste göra för att bli framgångsrika på sikt. Det tror jag.
Förutom Törnqvist, som jag snarare ser som ett korrekt vägval än en kanonvärvning, är forwardmässigt det mest effektiva vi kan göra att ersätta SHL:s förmodligen sämsta centeruppsättning med en riktigt jävla bra sådan! På centersidan finns det vakanta platser om man vill, där går det att få till en rejäl skillnad.