Gött! Den här säsongen har vi inte råd med några Filip Karlsson-värvningar. I de få spelare som kommer in måste vi kunna se både potential i och bra roll för.
Är Frycklund tänkt som ersättare till Filip Karlsson tredjecenterplatsen är jag riktigt nöjd. Tung tvåvägscenter med offensiv uppsida. Bra ålder, verkar vara taggad på att bli så bra han bara kan bli och kommer från en riktigt poängstark säsong i Västervik.
Faktiskt - Kan inte tänka mig en mer spännande och på förhand ”rätt” värvning till tredjecenterpositionen. Det är bara att be till varenda hockeygud att det är dit han är tänkt.
För att fira första nyförvärvet kommer här en klassisk lagformation 😉
JG / JJ
Ny - Lukas
Eddie - Ny
Anton - Lindroth
Ginning - Lundmark - (Bäckman)
Av vad man läst och hört känns det ju långt ifrån säkert att Bäckman kommer att kunna spela alls :/ Om det är så osäkert som det verkar tycker jag heller inte att man kan räkna med honom som en frisk toppback. Han måste i sådant fall ersättas.
Whitney / Ny - Ny - Sörensen
Little - Roy - Gordon
Olle - Frycklund - Brodecki / Pasic
Jimmy - Dan - Brodecki / Pasic
(Sebbe - Södergran - Costmar)
Whitney och Sörensen måste steppa upp betydligt för att axla rollerna som vingar i första- eller andrakedjan. Möjligen att man kanske bryter med Whitney men det är bara värt om vi kan lyckas göra det typ utan kostnad, vilket inte kommer att hända. Mer relavant att få till en stark centersida till vår helt okey forwardsida. Södergran petar jag ner ända till femtekedjan tillsammans med Sebbe. Att döma av de J20-matcher jag sett på slutet tycker jag att Pasic och Lycksell ligger en nivå över. Det är förvisso olika spelartyper och Södergran känns mer fjärdekedja än Pasic - Vill bara poängtera att jag inte tycker att Södergran ska vara given i startuppställningen bara för det var så i år. Pasic är riktigt spännande, Olle likaså. Södergran är inte samma hockeytalang tycker jag.