Vi vet ju ingenting vad gäller den ekonomiska dealen, så det blir ju väldigt spekulativt att försöka bedöma bytet baserat på det. Jag tillhör de som faktiskt sett och ser en ganska fin potential i FK, men det går ju inte att säga annat än att han inte fått ut så mycket av den i LHC. Och han hade ju aldrig fått förnyat kontrakt här efter den här säsongen ändå, så på det sättet spelar det ju väldigt liten roll.
I Hardt får vi en spelare som alltid bidrar med hårt jobb, är jobbig att möta och förmodligen kommer in med bra energi i gruppen. Sett till vad vi vet har jag svårt att se på det här som något annat än väldigt positivt för Cluben på kort sikt. Och det alldeles oavsett om Hardt lyckas peta in några poäng eller inte. Jag tror faktiskt också att det värdefullt att han, som Pajen säger till hemsidan, växer ju viktigare matcherna är. Hardt känns som en kille att luta sig mot när säsongen drar ihop sig, och det kan ju också komma väl till pass med tanke på vilket läge vi befinner oss i.
[mention]Lukkinen[/mention] med flera har varit inne på det, men rätt osannolikt ändå att vi lyckats byta bort både Mylläri och FK och få in Junland och Hardt. För det första gör det stor skillnad rent spelmässigt, men för det andra är det ju en milsvid skillnad i klubbkänsla och hur man som supporter känner inför laget. Där tycker jag också Pajen (+ ev. övriga inblandade) ska ha cred för att ha vidtagit väldigt bra åtgärder. Det tyder ändå på prestigelöshet att släppa Mylläri som det ju var Pajen själv som värvade.