Jag har till viss del svårt att lasta pajen för att backsidan sett ut som den gjort denna säsong. Bland de som värvats har jag varit positiv till Hampus L, Holös och Mylläri på förhand. Mylläri förstod jag inte riktigt utifrån mängden backar på kontrakt och de behov som fanns, men jag gillade väldigt mycket av vad jag sett från honom i Malmö. Jag förväntade mig aldrig en bättre backsida än i fjol med Bengtsson och Billins borta men jag förväntade mig en jämnare backsida.
Utifrån vilka som finns i truppen till nästa säsong med Junland i laget så hoppas jag inte man förlänger med Eddie alls. Han förkroppsligar i min värld Linköpings förfall under den tid som han blivit en del av lagets stomme. Såklart inte hans fel och jag förstår att det är väldigt hårt men lite så känns det. Om det ska finnas utrymme för att förbättra laget så måste det också finnas luckor till det. Jag säger ersätt Eddie, ersätt Mylläri (trots kontrakt om det går att lösa till rimligt pris), ersätt ev Ginning/Lundmark om någon drar över, ge Kreu en hel säsong på seniornivå i HA och låt istället Lyckåsen få chansen som utfyllnad i A-laget vid enstaka behov.
På forwardsfronten bör allt krut läggas på spetsvärvningar, möjligtvis någon rollspelare eller spelare med potential borträknad. Pasic ska ha chansen och med Costmars siffror i J20 kan i vart fall jag inte motivera att han inte ska ges chansen.