JDN wrote
Jag tror inte Cluben kan hoppas på mer än någon nordamerikan, tjeck eller finne som fått kicken av sin klubb i KHL/Schweiz alternativt släppts från annan europeisk liga av ekonomiska skäl när man redan är ute ur leken. Det spelar mig dock ingen roll så länge det hjälper oss vinna matcher.
Om man ska kolla på vad som brukar dyka upp i SHL innan fönstret stänger så är det just den här typen av spelare, främst nordamerikaner från KHL eller folk från de finska lagen som spelat klart. Alternativt så byter spelare lag inom SHL, som Kovac och Komarek gjort nu. Så om det blir nått är det ingen högoddsare att det kommer en nordamerikan. Ryan Spooner som någon nämnt tidigare kanske.
Vet inte riktigt vad man kan skulle kunna knipa från nått annat lag. Tror inte Växjö släpper nått, både Pettersson och Forsbacka spelar rätt mycket och gör det de ska. Det ska i så fall vara en spelare som inte får spela eller som underpresterat i ett annat lag. Den enda jag kan hitta är Ryno som inte får spela i FBK, men det känns som ett långskott.
Ett stort problem är att de vill ha spelare som vill vara här mer än den här säsongen, det lär försvåra då ingen vet var vi spelar nästa säsong.