Ndur wrote
För mig är det en no brainer att förlänga med Lycksell (om han är intresserad). Det finns en jättefin offensiv uppsida, han är irrationell, stark på pucken, kreativ och initiativrik. Han har visserligen Oskarshamn som moderklubb men kom till LHC första gången som 15-åring och har, med en säsongs undantag, gått hela vägen därifrån och upp i A-laget. Kort och gott är han arketypen för den typ av spelare som jag skulle vilja se i LHC och som jag personligen skulle vara beredd att betala för att se i Saab Arena.
Precis som med Broc Little är jag beredd att ha överseende med brister i defensiv zon och närkampsspel för att det är en profil som jag bjuda på underhållning (och ja, jag är självklart medveten om att Broc producerat på en helt annan nivå än Olle).
Håller verkligen med dig och pojken är bara 20 år så mycket kan fortfarande ske men just nu uträttar han typ ingenting och det var samma förra säsongen efter en stark start. Visst är det kul med grabbar som gått genom egna leden men nån gång måste han prestera också.
Sen om Lycksells bleka prestationer beror på dålig kemi med coacher, dålig kemi med kedjekamrater, allmänt dåligt självförtroende i ett förlorande lag eller nåt annat låter jag vara osagt, men ska han vara kvar i Cluben ska det ju vara i en producerande roll och då ska han ju gärna producera också.
EDIT: Men som sagt, vore synd att ge upp på en kille som inte är mer än 20, men Cluben är i ett sånt prekärt läge att vi måste ha leverans från de få toppspelare vi har råd med. Tålamodet blir liksom kortare i en sån miljö.