Ghoul wrote
På det där låter det som att han ska stanna? Trots "ingen brådska".
Sååaaatteee (som Dicken säger) har vi Rissanen, Frycklund, Robin, Peppe (som kan spela center), Helewka (som kan spela center?), Ottosson (som kan spela center), Dan P och Filip K (center/vinge) samt Kärki då. Med de glasögonen har vi 9 centrar.
Är vi så jävla dumma att vi förlänger med Kärki utan att lösgöra ett annat kontrakt? Att inte vara orolig för ekonomin köper jag inte, titta på vad vi har i eget kapital och det har spekulerats i att nyemissionen har att göra med att rädda ekonomin. Jag är defenitivt orolig för ekonomin och drar mitt strå till stacken varje match, går på nästan samtliga, köper 50/50-lotter och handlar alltid något att tugga på i arenan. Mest för att bidra på något sätt.
Åter till ämnet: Ska Kärki stanna? Ja, om vi lösgör pengar från andra spelare. Behöver vi Peppe? Har han verkligen levt upp till förväntningarna? I min bok är svaret nej. Det kan vara så att han inte trivs i laget, med Bert i staden eller ja, vad som helst. En nystart kan vara bra för honom. I kontraktet ligger dessutom rätt mycket pengar som någon annan förening gärna får betala.
Måste även lyfta Ottosson. Killen kommer hit för att få speltid och får det inte. Det lyser potential i honom! Jag är fundersam kring om vi överhuvudtaget har en plan eller inte. Värvar in talanger (Frycklund och Ottosson) som man bör se samma sak i som Tagnes gjorde i FK. Plats finns inte för alla.
Ett spretigt inlägg. Hoppas ni har överseende med det.
Inte spretigt, bra däremot. Delar oron kring ekonomin, bara läsa materialet från senaste årsmötet och utgå från det. Går också på nästan samtliga hemmamatcher och har med glädje sett ökningen nu på slutet vad avser publiken.
Själv har jag gillat vad jag sett av Ottosson, hårt arbetande spelare med inneboende kvalitéer. Skulle gärna se mer av honom på isen.
Kärki, absolut! Men som så många nämner, ”en in - en ut”, annars är risken det blir surt (ekonomiskt) efteråt.