Det ser inte katastrofalt illa ute på isen. Än...
Djurgården= bra inledning, inget flyt när vi spelade bra. vi borde satt något mål mer på chanserna då.
Brynärs=inget flyt när vi spelade bra, dock kämpa poäng,
Frölunda (med tre raka förluster) bra inledning, inget flyt när vi spelade bra. Frölunda växte såklart av att våra mål uteblev.
Rögle=bra inledning, inget flyt när vi spelade bra . 1-2 efter kanske 9-4 i skott för oss. 2sek kvar i fem mot tre och rögle gör mål. Det grinar oss illa. Straffmiss osv.
Spelet är faktiskt mycket bättre än förra året redan.
Det är snarare perioder i matcherna där vi spelar dåligt. Det bekymrar mig mer. Andra perioderna har inte varit någon rysk propagandahockey direkt.
Vi har spelare som måste börja rörar på rören. Eddie glider mer på skridskorna än störtloppsåkare rör på benen.. Det håller bara när det går långsamt och inte är någon press. Då är han dominant. Dock inte ofta det blir så i dagens hockey. Det gör så enormt mycket att starta snabbt och slippa bli sen när det blir lite tätare och snabbare. Någon i staben MÅSTE ta det med honom.
Vi blir generellt lite för stillastående i egen zon. Det har ju varit totalt stillastående vid flertalet mål emot oss.
Det ser dock hästlängder bättre ut i år än förra året.
Jag tror att tränarna fixar detta, åtminstone i ca 50 minuter/match, och det räcker till många segrar. Inget lag klarar det i 60 min.
Pilliph Karlsson har spelat upp sig. Han kanske har hockey i sig, Tagnes. Jonsson har sett något på träningarna. Kanske kommer det fram nu i år?
Simon spelade mindre bra mot Rögle, dock är jag övertygad om att han snart spelar i NHL. Bra passningsläggare och han träffar alltid mål. Lite valpig bakåt dock.
Sedan är det som vanligt resten av laget spelar bra/dåligt i perioder. Bättre än väntat av bla lycksell. zebbe, Ottosson ++, Karlsson och Hampus larsson.
Eddie,whitney.JJ Borde snäppa upp sig lite. Inte så dom varit kassa men det saknas lite där. Kämpaglöd och några extraskär av dom båda förstnämnda. JJ har inte varit dålig,dock inga avgörande räddningar heller. Okey i slutet mot rögle då. möjligtvis.
Det vi skulle behöva nu är, några enklare mål och en målvakt som stoppar nästan allt. Då kan självförtroendet komma.
Det ser trots allt betydligt bättre ut i år
Lite självförtroende och speliden sitter lättare.
Dom nya spelarna vi har måste ges mer tid innan dom hyllas eller ratas. Det blandas bra/dåligt där rätt friskt.
Ottosson undantaget, han är inblandat i mycket bra, 11 och 20 kompletterar bra där, hoppas bara inte Nick fått munsår så att han inte är spelbar på några matcher. eller var det mjäll? skämt
Summering
Mycket tydligare spelide i år,
Vi kommer att bli svårslagna när det gått en tid.
Gör som jag, sitt i båten och vänta på Roberteffekten. Den kommer. Kanske inte nästa match eller närmaste 5. men den kommer.