alfie wrote
Malkin wrote
Om erbjudandet var att ta in en center från AHL som hade fina siffror, men som aldrig spelat på stor rink och som snabbt ska in i spelsystemet, hade det varit ett givet ja från er? Är behovet så stort att chansningen måste göras precis innan seriestart anser ni?
Jag säger nej på den. Den här säsongen är som den är. Ny tränare, ny sportchef, ny spelidé etc. det är inte den här säsongen vi ska peaka, då tycker jag det är bättre att spara på krutet till kommande säsonger när vi kan bli av med Whitney, Filip etc som inte passar in.
Så nej, innan vi har resultatet av hur laget presterar i serien och hur övriga bottenkonkurrenter presterar så är det ingen panik imo.
Så länge som det bara är träningsmatcher som vi förlorar spelar det ingen roll.
Jag håller också med om att det inte är denna säsongen vi ska peaka, vi ska bara överleva. Att överleva betyder dock att vi ska klara oss kvar i SHL, för åker vi ut så spelar det ingen roll om vi peakar det tredje året.
Jag är inte något fan av Bert. Hans sätt att inte verka kunna kontrollera sina känslor är för mig en väldigt negativ egenskap hos en tränare.
När vi nu har värvat honom till huvudtränare så tycker jag dock att han borde få en rimlig chans att lyckas. Eftersom han är helt ny som huvudtränare så har han ganska mycket att bevisa. Både att hans spelsystem fungerar och att han lyckas få skapa ett lag av den grupp spelare han förfogar över. Jag räknar med att det kommer ta ett tag att sätta nya spelsystemet och jag tror därför att vi kommer börja knackigt denna säsong med ett par förluster. Med en spelattrupp som inte riktigt håller måttet så kommer man inte ge Bert en rimlig chans att lyckas. När säsongen börjar och förlusterna börjar rulla in kommer han bli ifrågasatt både i media, bland supportrar och på sikt kanske även i spelartruppen och då är det kört.
Om vi inte vill ha en tränarkarusell med sparkade tränare (ala Leksand) så borde vi värva en första center helst innan säsongen börjar. För mig spelar det ingen roll vilken nationalitet han har eller om han skriver på för bara ett år.