Sen på pucken här. Snabba reflektioner:
*Trist att inte börja säsongen med en för mig uttalad förstecenter, men helt okej. Vi har inte den dragningskraften just nu, det finns få incitament för en spelare utifrån att välja Cluben framför ett annat lag, faktiskt. Vi har kanske ett bättre läge när vi närmar oss säsongstart, eller när säsongen är igång, då vi i alla fall kan erbjuda en intressant roll.
*Bert är fortfarande nyckelförvärvet. Kan han lyckas göra den här gruppen till ett lag så kan mycket vara vunnet. Jag inbillar mig dock inte några stordåd, det kommer bli ett jävla race om playin-plats för det här laget. Vidare så kan jag köpa ännu ett mellanår, Pajen måste få chansen att sätta sin egen trupp på isen. Nu har han fått ärva några av Emwalls spelare, och ingen kan väl kräva att han ska kicka dessa. Dessutom verkar det ju inte ha varit så förbannat lätt att locka spelare hit, så det är kanske bättre så.
*Whitney ja. I grund och botten fantastiskt skicklig med det bästa dragskottet jag sett i Cluben på den här sidan 2010-talet. Nedsidan är dessvärre rätt ordentlig med tveksam inställning och vilja att gå över lik för att stoppa motståndarlaget. Med Bert som coach (återigen, räknar inte med stordåd även här) så kanske Whitney kan shapa upp sig lite när det gäller dessa bitar. Kanske man också hoppas att han är lite bättre tränad i år (Pajen har själv sagt att de har diskuterat just denna biten).
Tack för mig!