Det där uttalandet läste jag mer som en lättsam/skämtsam kommentar, från hans sida. Inte så att man smyger med saker för inte andra ska höra.
Men visst är det generellt sett förmodligen en dum idé att i tidningar och media helt öppet gå ut med exakt vilka spelare man tittar på och är intresserade av. Och som i fallet Rissanen, när han faktiskt bryter ett kontrakt, kanske det inte är helt lyckat att sköta det inför öppen ridå i tidningarna.
För övrigt, visst känns det som andra lag har landat spelare av betydligt högre kvalitet jämfört med oss (åtminstone på pappret). Personligen tycker jag inte det är så konstigt. Det är ju uttalat att det handlar om en långsiktig satsning som jag upppfattat handlar om betydligt mer än att värva ihop ett lag. Jag har fattat det som att det mer handlar om att göra en resa liknande det som skaik gjorde. Kom ihåg att dom inte hade några särskilt imponerande lag på pappret i början. Deras framgång byggde framförallt på att man tränade bättre än andra, en spelidé perfekt anpassad till spelartruppen, förädling av sina talanger etc. Sen när de väl fick framgång blev laget mer namnkunnigt allteftersom. Till stor del beroende på att man förädlade de spelare man redan hade. Sen om det är rätt sätt att gå för oss - är en helt annan sak, men att det inte landar toppnamn efter toppnamn kan ju knappast vara överraskande.