Jag blir osäker på vad vi diskuterar nu. Hoppfull? Ja, det känner jag mig nästan alltid. Förväntningarna jag har är däremot rätt låga. Med tanke på var vi placerade oss förra säsongen så utgår jag inte från något bättre den här säsongen. Att vi skulle komma markant högre upp får i så fall bli en bonus.
Men jag ifrågasätter att man deppar ihop innan man sett spelarna i fråga. Känner du att du har bra koll på Rissanen? På Hampus Larsson? Jag respekterar att folk vill se laget i toppen, men nu är ju situationen som den är och jag kommer alltid stötta laget oavsett namnen på rostern. Det kan bli bra, det kan bli dåligt. Men det är inte SÄKERT att det blir dåligt. Och det räcker för att ge mig hopp.
Det andra har vi ju testat. Vi har haft stora namn, hur bra har det gått? Flashiga namn som vikt ner sig i slutspelet och fått massa skit. Det här är ju någonting annat vi provar nu, man bygger på ett annat sätt.
Förväntar mig inte att alla ska tycka som jag, men jag tycker det känns lika "roligt" som alltid så här års. Det här blir någonting annat, en ny resa påbörjas. Offensiven tycker jag fortfarande saknar lite skicklighet, men annars så känner jag mig relativt bekväm med det som finns.