Tråkigt och framförallt oväntat tapp men miljonerna är skapligt välbehövliga. I mina tankar kring formationer till nästa sässe hade jag ursprungligen placerat honom i en fjärdelina enligt nedan:
Little - Ny - Törna
Whitney - Rissanen - Sörensen
Olle - Frycklund - Gordon
Jimmy - Robin - (Södergran)
Sebbe
Filip
Jag håller Olle som en större talang och vi har en ytterforward för mycket i topp-9 för att Södergran skulle ha fått en ärlig chans från start. Sen kan det givetvis bli skador och det går att klättra i hierarkin ändå även om det inte är speciellt lätt.
Jag gillar Södergran, hans spelstil och hade gillat att följa honom nästa säsong. Där finns helt klart en massor potential. Med det sagt.. Man tar väl 2,5 miljoner för en fjärdelinaspelare alla dagar i veckan?
Förutom att hitta ett jävla vansinne till förstacenter (Berglund) så vore det näst mest rimliga forwardmässigt att ersätta Whitney med något riktigt bra. Frågan är om det är värt pengarna. Känns nästan mer värt att lägga så mycket krut som möjligt på centern och siste backen och spara lite dollars om Bäckman inte håller samt kanske värva in typ Versteeg till slutet av säsongen istället för Whitney om det behövs.