East wrote
Sakic, hockeytröjan, lukkinen, rob. Nya kedjor tack med Helweka.
Känns som att någon pjäs som inte alls förväntar sig det hamnar utanför?
Tycker exempelvis att Framförallt Törnqvist måste fortsätta ges mycket speltid men även Lycksell och faktiskt Karlsson #36
Nu räknar jag med att alla är tillgängliga, d.v.s. Little tillbaka från sin skada och Helweka har anslutit.
Personligen tycker jag det sett bättre ut från flera håll och kanter senaste matcherna (skellefteå & malmö), vill därför inte kasta om alltför mycket i kedjorna. Så mot Leksand nästa lördag hade jag velat se:
Gordon - Rissanen - Whitney
Gordon har visat att han bidrar mer i en offensivkedja än fast förankrad i en fjärde, så denna kedja hade jag helst velat se ihop ett tag till framöver.
Törna - Lycksell - Helewka
Sen har vi Törna och Lycksell som verkar hittat rätt med Filip, så kanske dumt att ändra om där. Men jag vill kasta in Helewka ihop med Olle och Törna. Två hårt jobbande forwards med bra storlek och offensiva kvalitéer på varsin sida om Olle, skulle kunna bli en skaplig line.
Lundh - Frycklund - Little
Little och Lundh har en del speltid tillsammans men fick det inte att lossna med Rissanen som center. Kanske funkar bättre med mer rejäle Frycklund mellan sig?
Sebbe - Johansson - Andersson
Ja, sen vanliga fjärde. Axel och Filip hamnar dessvärre utanför till att börja med.