Lukkinen wrote
Jag är positiv. Brodecki har hela tiden känts krystad i LHC på något vis. Får slita oerhört för de poäng han gör men är för klen för att orka slita hårt, typ. Innan han värvades hit klassade jag honom som den ständiga utfyllnadsspelaren och den känslan håller jag fast vid. Om inte ledarskapet och sättet vi ska spela på passar? Fine! Dra då. Kommer saknas av få. Trots att Whitney kom hit som en otränad tjockis märks det tydligt att han har mer inbyggt naturlig scoring i sig. Anledningen till att jag trodde att Whitney skulle ryka var den uttalade strategin att satsa mer svenskt, och då föll det sig rätt naturligt att räkna bort honom. Dock visar man samtidigt att nationalitet inte alltid går före kompetens. Tycker rakt upp och ner att Whitney är en bättre spelare. Brodecki har hela tiden varit svår att placera rätt i laget. Som sagt, den ständige utfyllnadsspelaren.
Jag har tänkt på samma sätt här, dvs att Whitney skulle försvinna mest på grund av den uttalade "svenska" satsningen. Tycker samtidigt att det är tråkigt om Pajen nu börjar gå ifrån (fega ur) den satsningen, inte vad gäller Brodecki så mycket utan mer det som ska komma framöver, centrar + back.
Brodecki ville inte vara kvar när det ska ställas högre krav och spelas en tuffare hockey, det är inte hans grej :roll:
Nu frisläpps ännu mer pengar, eller kan det vara så hemskt att vi betalar lön?