Nånting är ju fel i Riga, de skeppar iväg alla spelare de värvar in.
Silly Season 2019/2020
Alexander Salak ryktas få lämna Dinamo Riga, kanske ska höra om de vill byta mot Monstret
Det ska bli underbart den dage jag ser 60 minuter bra spel
Värva mig! Jag har ett stort hjärta och ett hyfsat snärtskott!
Engstrand är ignen Hasek. Definitivt inte. Däremot är han en egen produkt med stort hjärta och så sent som förra säsongen höll han riktigt hyfsad klass i Timrå. Hans svaghet är det femte hålet. Jämför det med våra båda sopor som inte har en enda styrka så vet jag vem jag hade valt alla dagar i veckan!
serbenz wrote@[raderad] Kärki betyder tydligen spets på finska
Det ska bli underbart att få in en riktig spetsspelare i laget.
:roll:
Kan ju inte bli sämre än de målvakter vi har idag...
Kolle42 wroteRing Engstrand.
Skojar du lr?
Kolle42 wroteRing Engstrand.
Känns inte som ett genidrag att vår nya målvaktstränare enbart har erfarenhet av en säsong i div 1 heller för den delen. Både Monstret och JJ ser helt odugliga ut och ingen av de blir väl bättre av att bli tränade av någon som tagits hit från Tranås.
Ring Engstrand.
[mention]Lukkinen[/mention] Kärki betyder tydligen spets på finska
[mention]serbenz[/mention], aha, där ser man. Lite av en lustifikation av herr Mäki med andra ord då
Det är något som inte stämmer med korttidskontraktet, nästa landslagsuppehåll är ju om 1 vecka. Kärki tackade ju nej till Färjestads erbjudande på vecka efter vecka, så varför skulle han acceptera ett likadant kontrakt här?
EDIT: Eller menar man landslagsuppehållet i december?
Kan ju handla om att vi inte alls har samma konkurrens och att det är större chans att han kan boosta sitt marknadsvärde (läs göra mer poäng) här. Kan ju förklara om han hellre tar ett ”vecka-för-vecka”-kontrakt här än där menar jag.
Ändå, "till nästa landslagsuppehåll till att börja med...", är det inte lite skumt att säga om någon som påstås vara klar för resten av säsongen för något annat lag redan?
Lukkinen wroteÄndå, "till nästa landslagsuppehåll till att börja med...", är det inte lite skumt att säga om någon som påstås vara klar för resten av säsongen för något annat lag redan?
Håller med, har en känsla att Kärki är kvar här säsongen ut.
Corren wrote– Till att börja med gäller det till nästa landslagsuppehåll, säger general managern Niklas Persson till Sporten.
Tack. Då fick man äntligen en definition av korttidskontrakt.
Till att börja med ja. Förhoppningsvis har han press på sig att prestera och han inte ser sin vistelse hos oss som ett sätt att hålla matchtempo.
Uppriktig eller sarkastisk? :roll:
https://twitter.com/big_maki/status/1188061922433945600?s=20