Okej... blandade känslor efter denna match. Jag antar att många supportrar sitter med samma känslor. Men för att börja med det riktigt bra: VINST! 3p in på kontot, och faktum är att även om det offensiva spelet inte klickar så vinner vi ändå och leder tabellen. Det får man vara jävligt nöjd med. Visst att tidigare presenterad statistik talar till vår nackdel i det långa loppet, men tänk denna seriestart jämfört med tidigare 2-3 år. Som dag och natt!
Annars var det en ofokuserad match rätt igenom från båda lagen, såg ut som en försäsongsmatch helt klart. Tråkigt tycker jag när det är lördag och potentiell hockeyfest.
- Monstret och Södergran hockeymässigt.
Nu till arenaupplevelsen, HELVETE vad de där tysta minuterna förstörde för resterande delen av matchen. Ett tjugotal luleåsupportrar sjunger alltså mer än en ståplats med 100-tals människor? Märkligt. Sittplats (inklusive mig själv) var inte mycket bättre, helt jävla knäpptyst.
Jag tycker helt ärligt att cluben gör en hel del bra saker för att få till en fest:
- Man har ett bra intro (även om jag fortfarande inte förstår att man inte har fixat filmen när den laggar i slutet)
- Man har tagit åt sig av kritiken av speakern (antar jag) och tagit in en riktigt bra och peppande röst
- Det var en förvånansvärt god burgare och bra musik i tältet innan match (tänkte att det skulle vara en billig "barnkalasburgare"). Den var god! Var hyfsat lite folk där vilket jag tyckte var tråkigt.
MEN, man lyckas ändå bara sälja 5400 biljetter en lördagsmatch, på tok för dåligt tyvärr. Vad som kunde blivit en riktig bra hockeyfest slutade i en väldigt märklig arenaupplevelse trots vinst.
Ett stort minus till domarnivån också, horribelt.