Jag vill framförallt i matchen mot Örebro se att vi tillbringar lite mer tid i offensivzon och även skapar lite fler chanser. Bortaspelet mot Växjö var godkänt eftersom vi mötte mästarna, men mot andra lag vill jag se lite mer offensiva initiativ.
Vi har ju bara spelat tre matcher hittills, men det är lite intressant att titta på vår PDO (summan av skott- och räddningsprocenten). Den siffran för oss är efter tre matcher 110,7% vilket indikerar att vi har en haft en del "tur" i inledningen av säsongen. Efter en hel säsong brukar det skett en regression mot 100% för alla lag.
PDO statistiken är intressant eftersom t.ex för två säsonger efter drygt tio omgångar toppade Malmö (PDO 104,3%) och Karlskrona (PDO 105,8%) tabellen medan lagen som sedan slutade i topp hade runt en PDO på 95% efter tio omgångar. Både Karlskrona och Malmö sjönk som stenar i tabellen senare i säsongen.
Jag är grymt nöjd över säsongstarten, men tycker man ändå sett en del orosmoment i att vi blivit rejält tillbakatryckta vissa matcher. I matchen mot HV hade vi ganska tur i andra perioden och det kunde gärna studsat in både 2 och 3 puckar.
Hoppas att vi fortsätter vinna samtidigt som vår PDO sjunker, annars kan det bli ett rejält fall i tabellen.