En del tunga namn på frånvarolistan i HV alltså. Oavsett får vi möta ett lag som är betydligt starkare än senast. Säsongens första riktiga värdemätare kan man säga.
Hoppas fan att folk taggar till och ger oss en hygglig publiksiffra nu när vindarna blåser åt rätt håll. Mer folk ger mer folk och HV hemma en torsdag är en typisk sådan match där publiksiffran måste bli helt ok, även om det är strax innan lön, även om det är tidigt på säsongen.
Spelmässigt hoppas jag att vi tutar på som senast fast med ännu högre intensitet och bättre noggrannhet i vissa detaljer. Tolkar jag Corren rätt så spelar Roy imorgon men man kanske vilar honom och hans ljumskar igen på lördag.
Nu när Roy är tillbaka ser jag två angenäma problem sett till hur förra matchen såg ut:
- Ungdomskedjan var asbra
- Filip Karlsson och Sörensen visade fin kemi
Jag tycker att vi ska spela så här:
Monstret (JJ)
Bengtsson - Anton
Billins - Eddie
Bäckman - Ginning
Bibic
Filip - Roy - Sörensen
Little - Wright - Whitney
Södergran - Olle - Brodecki
Trucken - Dan - Jimmy
Extra: Karlström
Line 1:
Enligt EP är Filip Karlsson C / LW. Tycker att det vore perfekt att berömma en riktigt fin debut med plats i förstakedjan med Roy och Sörensen. Filip får chansen att visa vad han och Sörensen kan hitta på mot bättre motstånd.
Line 2
Hittade inte rätt senast. Whitney gjorde sin bästa match hittills men var med det sagt inte heller speciellt bra. Denna kedja måste upp i nivå.
Line 3
Ungdomskedjan var fantastisk senast. Fortsätt så!
Line 4
Jag tycker att denna kedja såg väldigt intressant ut senast. Kan bli en mycket trevlig fjärdelina med betydligt mer poängpotential än vad vi är vana vid av våra fjärdelinor.